Вікторія Іваницька: «Сучасний діючий сайт дає газеті дуже багато, це зовсім інші можливості»

 

Створення сайтів для реформованих місцевих газет залишається дуже актуальним питанням. Бо у світі, де з кожним днем все більше людей дізнаються новини та шукають потрібну інформацію в Інтернеті, це стає необхідністю. Тим часом багато редакторів районок зволікають, не будучи впевненими у власних силах чи результатах, або ж ставлячись до новації з упередженням. Сьогодні ж ми розмовляємо з керівницею районної редакції, чиєму сайту на початку грудня виповниться вже два роки. На запитання відповідає Вікторія Іваницька, директорка ТОВ «Інформаційний центр «Діалог» ( газета «Діалог» та сайт «Кременець City» – https://kremenets.city/ ) з міста Кременець на Тернопільщині.

– Вікторіє, з чого ви починали і як усе відбувалося?
– Наш сайт було створено з допомогою Агенції розвитку локальних медіа “Або”. На той час, коли вони оголосили свій конкурс для редакцій, ми вже рік, як перестали бути комунальним виданням і працювали самостійно, як товариство з обмеженою відповідальністю. Претендентів було дуже багато, але «Діалогу» вдалося потрапити в 10-ку обраних, відтак почалася тримісячна підготовка до запуску сайту. Вчилися з нуля, як технічно наповнювати сайт і якими саме текстами, і навчальний процес був дуже інтенсивним. Нашим ментором була керівниця «Або» Лєра Лауда, з якою я мало не цілодобово була тоді на зв’язку і телефоном, і у «Скайпі» та месенджері. На самому початку вона приїжджала в редакцію і провела майстер-клас, але багато чому треба було вчитися самостійно. Було нелегко, але водночас це був величезний і дуже цінний новий досвід. Важливо, що і навчання, і менторська підтримка, і технічне створення сайту ( а це вартує немалих грошей) були для нас абсолютно безкоштовними. Допомогла агенція і з розкруткою сайту – за її кошти були придбані банер, постери, різна рекламна продукція. До речі, менторська підтримка надавалася і впродовж року після запуску сайту, та й досі ми спілкуємося досить часто. Також спілкуємося з редакторами, з якими разом «запускалися», у спеціально створених групах у Фейсбуці, обмінюємося досвідом. Якщо виникають якісь проблеми, агенція завжди допомагає їх вирішити. Також «Або» постійно вигадує якісь нові проекти для сайтів, створених з її допомогою. Один з таких, приміром, стосувався висвітлення онлайн дня парламентських виборів.
– Що виявилося для вас найскладнішим в процесі створення сайту та налагодженні його роботи?
– Для мене особисто найскладнішим був період до запуску, коли треба було вивчати всі ці технічні моменти, і вже просто фізично не вистачало часу ні на газету, ні на особисте життя. Складно було зрозуміти сам принцип роботи, бо до того ми розуміли все по-своєму, а з’ясувалося, що все зовсім не так. І відразу хочу сказати колегам, що сайтом має займатися не одна людина, а кілька, щоб була можливість оперативно подавати інформацію та підміняти одне одного, бо це дуже погано, якщо сайт не наповнюється регулярно. У нас в редакції обставини склалися так, що технічна сторона роботи замикається тільки на мені, а це велике навантаження, бо працівників у штаті і так всього четверо. Тож шукаємо зараз людину, але вона має бути універсальною, як всі решта членів команди, щоб була готова не лише писати тексти. А сайт поступово розвивається, наразі маємо в середньому 30 тисяч переглядів на місяць.
– А що дає цей сайт газеті? Задаю це запитання, бо нещодавно почула саме таке від одного з редакторів, який ставиться до цієї справи чомусь дуже скептично.
– Дає дуже багато! По-перше, це додаткове джерело доходу. У нас одна редакція і один колектив, але заробляти ми вже маємо можливість на 2-х ресурсах. По-друге, сайт рекламує газету, а газета – сайт. По-третє, є можливість оперативно давати читачам новини, бо ж газета виходить лише раз на тиждень. По-четверте, розширюються можливості для подання реклами. Частину рекламодавців більше цікавить розміщення саме на сайті, або ж в газеті і на сайті паралельно (в такому випадку ми пропонуємо знижки). І якщо я раніше думала, що коли буде сайт, то в газеті кількість реклами зменшиться, то тепер переконалася, що це не так.
Ну і ще одна важлива річ, яку дає сайт – це нові сучасні знання і цінний досвід для працівників редакції. До речі, завдяки сайту ми і в газеті багато чого змінили і щодо технічних засобів, і щодо написання текстів. Адаптуємо газету під сучасний формат. І я бачу, що кременчани з великим інтересом сприймають те, що видання змінюється і стає все більш сучасним. Це дуже важливо, адже у багатьох районні газети все ще асоціюються, на жаль, із старою радянською пресою.
– А як щодо поширеного «страху» частини редакторів, що сайт, мовляв, забере у газети читачів, відтак зменшиться і передплата, і роздріб?
– Це неправда! У газети і сайту – суттєво різні читацькі аудиторії, хоч частково вони і пересікаються. У нас тираж після появи сайту аж ніяк не впав, тож такі страхи я вважаю абсолютно без підставними. Навпаки, сайт дає нові можливості і шанси для покращення всіх показників, для розвитку газети і колективу. Газету, яка має свій сучасний і діючий сайт, вже навіть сприймають по-іншому, це працює на її авторитет. Ну і навіть з огляду на те, що невідомо, як складеться в нашій державі доля паперових газет, видання онлайн – це своєрідна підстраховка на майбутнє.
– Отже, ваша порада усім колегам, які вагаються чи сумніваються щодо створення сайтів…
– Не вагатися і однозначно створювати! Тим паче, якщо є можливість безкоштовно отримати відповідну допомогу, адже тоді ризиків немає ніяких взагалі. Газетам же це дуже потрібно і навіть необхідно як для розвитку, так і для заробляння грошей. Це -зовсім інші можливості! І в будь-якому випадку газета нічого не втрачає, тільки навпаки. Мінусів я не бачу жодних, лише плюси!

Розмовляла Світлана Мичко

На фото – Вікторія Іваницька (зліва) та її колега Ірина Колесник

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua