Громадські активісти виявили грубі порушення в ході ремонту тернопільських доріг

В Тернопільському прес-клубі підбили підсумки громадського моніторингу ремонту доріг Тернопільщини, що його проводило в рамках Програми розвитку ООН громадське об’єднання «Нівроку». Активісти провели візуальне обстеження майже 123 кілометрів доріг місцевого та державного значення, де ремонтні роботи проводилися впродовж двох останніх років. Відтак проаналізували відповідні закупівлі, укладені договори та оплату послуг. А за результатами розслідування випадків недоброчесного проведення ремонту було знято 20-хвилинний документальний фільм ( подивитися його можна тут    https://www.youtube.com/watch?v=bNsz24Zh3ic&feature=youtu.be ), який і було показано на початку заходу. Те, що журналісти побачили у стрічці та  почули в    коментарях громадських активістів, викликало щонайменше обурення…

   За словами керівника громадського об’єднання «Нівроку» Олександра Домбровського, найбільше порушень було виявлено на дорогах місцевого значення. «Для нас взагалі залишився незрозумілим принцип вибору ділянок для ремонту, та найбільше здивувало, що договори підписувалися щодо одних ділянок, а роботи виконувалися на інших, – зазначив він. – Наприклад, якщо взяти дорогу “Жовнівка-Коржова” (Бережанський та Монастириський райони – авт.), то в системі Prozorro є 32 звіти про договори з надання послуг  поточного ремонту, на кожних 40 метрів цієї дороги. При тому, що ремонт там не проводився». «Щодо частини доріг в закупівлях не співпадають їх індекси та назви, – повідомив представник ГО  «Нівроку» Іван Марчук. –  Приміром,  індекс “С-200810” в усіх документах стосується дороги “Глина-Медова-Будилів”, проте в закупівлі її назва вказана як “Козова – Літятин”, а ця ділянка знаходиться у зовсім  іншому місці. На нашу думку це маніпуляції, які ставлять за мету зробити неможливим якісний контроль за ремонтом». «Складається враження, що для виконавців робіт та тих, хто укладав з ними договори, законодавства не існує, – зауважила, в свою чергу, експерт громадської організації Ольга Мазаєва. – Бо значна частина робіт проводилися в обхід системи ProZorro.

   У висновках моніторингу також зазначено наступне. В області відсутня Стратегія розвитку дорожньої мережі, тому кошти на ремонт доріг місцевого значення використовуються неефективно. Ділянки доріг, на яких проводився середній поточний ремонт, не відповідають пікетажу, вказаному в договорах, що ускладнює можливість  проведення моніторингу якості виконання робіт. На більшості доріг місцевого значення задля уникнення процедури відкритих торгів відбувався поділ на дрібні ділянки по 40 та 60 метрів. Попри те, що громадські активісти відзначили і позитивні зрушення щодо ремонту доріг на Тернопільщині – зокрема, досить якісне його проведення на дорозі Тернопіль-Рава-Руська ( крім ділянки між Озерною і Зборовом) та на ділянках дороги Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече на в’їзді в Тернопільську область з боку Рівного – в цілому в них залишилося дуже багато неприємних запитань як до виконавців робіт, так і до чиновників облдержадміністрації. Однак, як зазначила Ольга Мазаєва, на три інформаційних запити, направлені Службі автомобільних доріг Тернопільської області, управлінню капітального будівництва  та управлінню  регіонального розвитку, інфраструктури та дорожнього господарства облдержадміністрації, відповідь було отримано лише від останнього. Проігнорували чомусь представники Служби автомобільних доріг та Тернопільської ОДА і запрошення на зустріч з журналістами та громадськими активістами у прес-клубі ( прийшов представник лише однієї з організацій-підрядників –  заступник директора ТзОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» Ігор Дзьордзь). Тим часом навіть присутній на обговоренні регіональний координатор ПРООН у Тернопільській області Ігор Стефанів зауважив, що питання якості ремонту доріг сьогодні належить до розряду тих, що мала б цікавити замовників навіть більше, ніж громадських активістів, і що дуже б хотілося почути коментарі цих самих замовників щодо фактів, виявлених в ході моніторингу.

   Найжорсткіше ж висловив свою думку, підсумовуючи почуте на засіданні прес-клубу, представник тернопільського «Автомайдану» Ігор Василів. «Радує, що не тільки наш «Автомайдан» займається контролем ремонту доріг, – сказав, зокрема, він. – І дуже жаль, що владу не цікавлять висновки громадських активістів. Втім, цілком зрозуміло, чому. Цей поділ доріг на шматки по 40 метрів задля уникнення тендерів – це ганьба на всю Україну! Тим часом начальник управління капітального будівництва Тернопільської облдержадміністрації Віктор Кузяк, коли громадські активісти вказують йому на грубі порушення, називає їх непрофесіоналами. При тому, що в самого нього купа доган і ціла стопка зауважень від держаудиту про порушення в тендерах. А ще в минулому судимість за незаконну діяльність, пов’язану з корупцією. Тому хочеться запитати керівника ОДА Степана Барну, як таку людину взагалі можна було взяти на цю посаду після Революції гідності! В цілому ж Тернопільщина сьогодні за ситуацією з ремонтом доріг – друга знизу після … Луганщини, а якби не поділ на ті «шматки» по 40 метрів, то взагалі була б на останньому місці. На грубі порушення у цій сфері в регіоні вже вказували і галузевий міністр, і навіть «Укравтодор». Лише голова Тернопільської облдержадміністрації разом з начальником управління капітального будівництва їх  бачити не хочуть. Вони сидять, ділять дороги, і вперто твердять, що всі проблеми «надумані» активістами!».

 

 

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua