Громадські активісти хочуть позбавити тернополян «ходіння по муках»

    Вчора у Тернопільському прес-клубі обговорювали шляхи вирішення проблеми, яка добре знайома усім тернополянам, хто хоч раз вирушав у «похід» за тими чи іншими довідками ( про місце реєстрації, склад сім’ї тощо) і витратив на це купу часу, сил і нервів. Справа в тому, що в Тернополі досі немає єдиного електронного реєстру даних жителів міста, який би давав можливість представникам державних та комунальних установ отримувати потрібну інформацію оперативно і без зайвої паперової тяганини. Задля створення такого Коаліцією громадських організацій «Тернопільський центр реформ» ( в рамках втілення оприлюдненої нещодавно Дорожньої карти реформ Тернополя) і було ініційоване вчорашнє експертне обговорення.

   Позицію громадських активістів озвучила Катерина Кондратюк – експертка Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ», представниця громадської спілки “Рада бізнесу Тернопілля”. «Створити і задіяти такий реєстр – це на сьогодні норма закону, і це цілком реально, – зазначила вона. –  Такими вже успішно користуються, наприклад, в Києві, Дніпрі, Харкові, і якщо це стало можливим для міст-мільйонників, то в Тернополі тим більше не мало б бути жодних проблем. Тим часом  у нас розпочатий ще два роки тому процес чомусь загальмував, і люди вимушені далі збирати довідки по ЖЕКам, хоч це вже справжній архаїзм. А те, що приватні ЖЕКи володіють персональними даними – ще й порушення законодавства». Далі в ході обговорення пані Катерина пояснила опонентам, що для формування єдиного реєстру аж ніяк нема потреби вручну вносити дані про кожного з 220 тисяч жителів Тернополя, бо для цього можна використати  базу виборців ( в ній 180 тисяч осіб), а потім лише поступово додати туди дітей та неповнолітніх. Представила вона вагомі аргументи  і щодо захисту персональних даних та фінансової підтримки єдиного реєстру. Стосовно першого Катерина Кондратюк поінформувала, що зайти в такий реєстр представники тієї чи іншої установи можуть лише за допомогою спеціальних електронних ключів, до того ж громадяни можуть бачити, хто саме цікавився їхніми даними. Стосовно другого навела приклад інших міст, де функціонування реєстрів є самоокупним за рахунок оплати користування ним нотаріусами. Відтак у своєму висновку була категоричною – єдиний реєстр даних однозначно необхідний міській громаді, то ж потрібно якнайшвидше закріпити механізм його створення рішенням сесії міськради.

   Треба відразу зауважити, що з потрібністю єдиного реєстру даних членів міської громади в принципі погодилися і всі інші присутні експерти. А начальник управління соціальної політики Тернопільської міської ради Володимир Сулима, голова громадської спілки «Рада Голів ОСББ міста Тернополя» Сергій Лупак  та голова правління ОСББ Довженка 6А Олеся Чванкіна  на підтвердження навели приклади  ситуацій у своїх структурах, підкресливши, що реєстр значно полегшить роботу і всіх тих, хто видає тернополянам різноманітні довідки. Разом з тим прозвучало і немало контраргументів. Так, приміром,  директор ПП «Укрспецінформ»  Михайло Шидлівський  висловив занепокоєння тим, чи буде забезпечено належний захист персональних даних громадян. А також зазначив, що процес затратний і довготривалий, і так як зараз відбувається формування єдиного державного демографічного реєстру, то, можливо, поспішати  все-таки не варто. Перший заступник начальника Управління Державної Міграційної Служби у Тернопільській області Іван Чубатий нагадав про реєстр даних, який скоро має запрацювати  на базі очолюваної ним установи, акцентував на певних складностях щодо законодавчих норм, а також зауважив, що передачу ЖЕКами  картотек з даними громадян для  його створення повинна забезпечити міська влада.

   Найбільше контраргументів було у керівника відділу реєстрації проживання особи Управління державної реєстрації Тернопільської міської ради Антона Горохівського. Суть їх зводилася до того, що з наступного року має запрацювати електронний реєстр територіальної громади Державної Міграційної Служби, тож депутатів міськради, мовляв, важко буде переконати проголосувати за виділення бюджетних коштів для створення ще одного подібного. Його ж управлінню для створення такого реєстру необхідно більше працівників, більше приміщення і відповідні умови для роботи. А також він не впевнений, що нотаріуси, та й не тільки вони, готові відмовитись від паперових довідок з печатками і підписами, й натомість користуватися електронними даними.

   В результаті експерти дійшли до висновку, що потрібно буде ще раз зібратися для більш детальної розмови, а також ознайомитись з досвідом роботи міст, де єдині електронні реєстри даних уже функціонують.

 

 

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua