Клеменс Шелль: «Журналіст повинен розрізняти факти від власних думок»

На цьому наголосив Клеменс Шелль (Clemens Schöll), медіа-експерт, член Німецької асоціації журналістів та журналістської мережі “N-ost”, під час зустрічі із тернопільськими журналістами та студентами, які мріють пов’язати життя із журналістикою. Під час розмови з німецьким журналістом та  старшим експертом з комунікацій проекту Association4U Іваном Гайвановичем йшлося про роль журналістів у суспільстві, ймовірні причини кризи довіри до медіа, журналістську етику тощо.

Клеменс Шелль наголосив на тому, що кожен журналіст повинен уміти  розрізняти правдиві факти від власних думок чи здогадок: «Криза довіри до ЗМІ часто виникає через те, що медіа подають неправдиву чи неперевірену інформацію. Причини можуть бути різними – через неуважність автора чи з певним умислом. Поважне видання, радіо чи телеканал завжди виправить помилку та попросить вибачення у своєї аудиторії. Адже в Німеччині, як в усій Європі,  найважливіший капітал – це довіра читачів, глядачів чи слухачів».

Німецький експерт вважає, що соціальні мережі можуть бути джерелом інформації, однак її потрібно перевіряти і бажано у кількох джерелах. «Точність – це найголовніший принцип роботи журналіста», – додав пан Клеменс.

Жваву дискусію викликало питання щодо журналістської етики. Так, у Німеччині журналісти практично не пишуть про самогубства. Один виняток – коли це викликає суспільний інтерес. Приміром,  коли людина кинулася під колеса поїзда, що спричинило затримку руху. Однак, навіть у таких випадках журналісти уникають слова «самогубство» чи «суїцид». А коли мова про малолітніх самогубців, – ця тема табу.

«Етичні засади для німецьких журналістів – це швидше самоконтроль. Порушувати їх не ризикує навіть жовта преса. Водночас в Німеччині діє Рада преси, куди входять журналісти та видавці, – розповів Клеменс Шелль. – Кожен громадянин може туди звернутися, якщо вбачає у тому чи іншому матеріалі порушення етичних норм. Рада вирішує – суперечить чи ні етичним засадам названий факт. І коли це так, то про цей факт повідомляють усі газети, а також те видання, щодо якого винесене певне рішення. Етичні засади у журналістиці – це добровільне зобов’язання кожного журналіста. І їх дотримуються, бо це справа честі».

Така ж ситуація і щодо авторського права.  Видання, яке використовує не свою інформацію, обов’язково подає посилання на першоджерело. Це аксіома та норма європейської журналістики.

Під час зустрічі із журналістами Іван Гайванович розповів про конкурс для журналістів, який проводиться у рамках проекту Association4U,  на найкраще роз’яснення положень і висвітлення результатів впровадження Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом та запросив взяти у ньому участь.

Буклет про конкурс можна знайти тут: http://bit.ly/EUUAJournalistContest

 

image_print
Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua