На тренінгу у прес-клубі йшлося про якість сьогоднішньої журналістики та перспективи майбутньої

Тренінг для журналістів на тему «Стандарти та етика мультимедійної журналістики»  провела у Тернопільському прес-клубі виконавча директорка Українського інституту медіа та комунікації Діана Дуцик. На початку обговорили питання «Що важливо для журналіста в епоху штучного інтелекту?». Адже відомо, що робота ЗМІ стає все більше роботизованою – західні медіа, приміром, вже запроваджують практику залучення штучного інтелекту до написання деяких новин, наприклад, спортивних. Кожен із присутніх висловив свою думку з цього приводу. Далі слухачі розбилися на групи, кожна з яких після обговорення запропонувала своє бачення журналістики через 10 років. Щодо власне стандартів журналістики, то тренерка наголосила, що якість тут понад усе, все решта в роботі журналіста – це додаткове. Зараз, на її думку,  рівень професійності журналістів, на жаль, падає, тим часом як суспільству потрібна якісна робота ЗМІ, щоб робити правильний вибір і визначати правильний напрямок розвитку держави.

     Відтак Діана Дуцик зупинилася окремо на кожному з основних стандартів журналістики, таких, як оперативність, достовірність, точність, баланс думок і точок зору, відокремлення фактів від коментарів, повнота та доступність інформації. «В наших ЗМІ, на жаль, не дотримуються стандарту балансу думок, – відзначила, зокрема, вона. – В кожного каналу свої преференції, свої улюблені політики». Також вона підкреслила важливість етичних принципів  , нагадавши, що в Україні створено ВГО “Комісія з журналістської етики”, яка розробила «Кодекс етики українського журналіста» – документ, що визначає основні морально-етичні орієнтири, яких журналіст має дотримуватися при виконанні своїх професійних обов’язків. Зокрема, він повинен з повагою ставитися до приватного життя людини, не плутати факти із судженнями, спростовувати свою попередню недостовірну інформацію, не дискримінувати будь-кого через його стать, расу, вік та релігійні погляди.

   Тренерка порадила журналістам почастіше виходити за межі «інформаційної бульбашки», яку пропонують своїм користувачам Ютуб, Фейсбук та інші інформаційні платформи, адже вони «підкидають» споживачам саме ту категорію інформації, яку ті переглядали раніше… А ще, щоб стати хорошим журналістом, Діана Дуцик порекомендувала щоденно вправлятися в написанні різних текстів та побільше читати якісні матеріали своїх більш досвідчених колег.

Тренінг організовано в рамках проекту «Сприяння медіареформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

Галина Жук

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua