Організувати у нас нормальні вибори – неможливо!

Протягом місяця після дня голосування жодних правових наслідків для організаторів фальшування виборів не відбулося. У системі безкарності за порушення виборчого законодавства організувати належний виборчий процес в перспективі неможливо. Про це заявили представники Громадянської мережі ОПОРА у підсумковому звіті за результатами загальнонаціонального спостереження за парламентськими виборами-2012.
Виборча кампанія поставила під сумніви євроінтеграційні прагнення держави Україна та створила небезпечні правові прецеденти. За словами координатора виборчих програм ОПОРИ Ольги Айвазовської, бездіяльність правоохоронної системи та порушення конституційних прав громадян, які залишаються безкарними, ставлять під сумнів випадковість таких дій з боку окремих організаторів виборів.
ОПОРА відзначає, що усі політичні сили безвідповідально поставилися до підбору кадрів в ОВК та здійснювали їх перманентні заміни. Найбільш критичною була ситуація із квотами маловпливових партій, які майже повністю оновили своє представництво в ОВК протягом першого тижня після їх утворення. Постійні ротації в ОВК засвідчили непублічний контроль на квотами «аутсайдерів» виборів з боку лідерів парламентських перегонів. Діяльність виборчих комісій під час парламентської кампанії 2012 року мала неоднозначний та суперечливий характер. Застосовані підходи до формування окружних та дільничних виборчих комісій стали дієвою технологією політичного маніпулювання їх діяльністю. Посилення проявів зловживання адміністративним ресурсом у виборчій кампанії також негативно вплинуло на законність та неупередженість дій цих комісій.
У важливих питаннях організації виборчого процесу окремі рішення ЦВК мали деструктивний характер, що виражалося у непрогнозованих змінах процедур. Діяльність ЦВК на парламентських виборах 2012 року засвідчила нагальну необхідність запровадження практики залучення громадськості та експертного середовища до обговорення рішень, які стосуються організації виборчого процесу.Функціонування виборчих комісій ще раз засвідчило гостру необхідність запровадження нових механізмів відбору та навчання їх членів. Непідготовленість виборчих комісій до виконання своїх повноважень не лише загрожувала організаційним процесам, а й суттєво підвищувала конфліктність парламентської кампанії.
Парламентські вибори 2012 року засвідчили нагальну необхідність реформування партійних інститутів на принципах децентралізації процедур прийняття рішень та посилення впливу їх членів та симпатиків. Прийняття рішення щодо висування кандидатів в народні депутати України від усіх без винятку партій було непрозорим та закритим. Основними ж порушеннями виборів 2012 року стали підкуп та адміністративний ресурс. В поєднанні вони створили в ряді округів неконкурентні умови політичної боротьби, в яких беззаперечну перевагу мали провладні кандидати. Підтримка таких кандидатів з боку посадових осіб та відсутність належної реакції правоохоронних органів на факти підкупу створювала атмосферу вседозволеності та провокували серед виборців апатію і зневіру.
Враховуючи фактор дня голосування, вибори можна визнати такими, що не відповідають базовим демократичним стандартам через відсутність рівних умов проведення кампанії кандидатами та партіями, безпрецедентно великою кількістю «технічних» суб’єктів виборчого процесу, заангажованістю складу виборчих комісій та незбалансованістю подачі ЗМІ інформації про партії і кандидатів.

image_print
Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua