«Спитай жінку» – крок до гендерної рівності у медіа-просторі

Потрібен експертний коментар? “Спитай жінку”. Саме так називається база даних, у якій сьогодні вже налічується більше 300 експерток у різних галузях: екологині, юристки, політологині, журналістки, мистецтвознавиці, спеціалістки у сфері бізнесу, державного управління, менеджменту, реклами, психології. Проект, реалізований в рамках кампанії проти сексизму “Повага”, покликаний підвищити рівень видимості жінок у медіа-просторі та мінімізувати глибоко вкорінені гендерні стереотипи. 

Як це працює

Все просто: заходите в базу – обираєте спеціалістку потрібного фаху, спілкуєтесь,  отримуєте вичерпний коментар на тему. А заодно й долучаєтеся до боротьби за гендерну рівність.

Щоб запропонувати свою кандидатуру до бази експерток, достатньо заповнити коротку  гугл-форму.

До половини експерток упродовж року ЗМІ зверталися принаймні по одному разу.

80% героїв публікацій – чоловіки

Чому важливо запитувати у жінок? За результатами моніторингу, проведеного минулого року Інститутом розвитку регіональної преси, 80% фахових коментарів журналістам дають чоловіки. База експерток “Спитай жінку” покликана зламати цей стереотип.

Адже за статистикою, в суспільствах прогресивних європейських країн, де чоловіки й жінки однаково представлені в усіх сферах життя, рівень довіри до влади та ЗМІ набагато вищий, ніж у країнах, де гендерний баланс не витриманий.

Перші результати

“Говорити, що ми досягли великих результатів, не можна, бо кампанія працює зі зміною ставлення людей — це болісний процес, який може тривати роками, його дуже складно вимірювати». — впевнена координаторка Катерина Іванова.

Проте, за її словами, ситуація все ж змінюється. І на кричущі випадки гендерної нерівності реакція суспільства одностайна.

SheSource – американська база даних експерток

Як пояснює Олена Єна, ідея створити базу експерток частково з’явилася зі схожого американського проекту Жіночого медіа-центру SheSource . На цьому ресурсі можна отримати контакти й інформацію про експерток у різних галузях та отримати коментарі.

“У всіх нас виникає ситуація, коли потрібен експерт з якогось дуже нетипового питання і швидко знайти його неможливо. База “Спитай жінку” в цьому плані полегшує роботу журналіста, в ній є фахівчині з дуже різних сфер, зокрема експертки FIFA, паливно-енергетичної галузі, фінансів” , – говорить координаторка кампанії “Повага” Ірина Славінська.

https://irrp.org.ua/baza-ekspertok-spytaj-zhinku-shhe-odyn-krok-do-gendernoyi-rivnovagy/

 

image_print
Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua