Який реальний гендерний простір сучасної української журналістики?

Про це йшлося під час першої в Тернополі медіа-кав’ярні, на яку запросили тернопільських журналістів колеги з Волинського прес-клубу.  Вони представили  результати моніторингу друкованих медіа та інтернет-видань, який проводився у 22 областях України (окрім Донецької, Луганської та АР Крим) на предмет залучення експерток/ експертів, героїнь/ героїв у журналістських матеріалах.

«Індекс гендерної чутливості  медіа визначений вперше, – наголосила координаторка Волинського прес-клубу, керівниця проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» Богдана Стельмах. – Проаналізовано публікації  220 друкованих та інтернет- видань – загалом 180 895 матеріалів.  Таке масштабне дослідження, без сумніву, представляє об’єктивну картину гендерного медіапростору».

Газети та інтернет-видання  залучають до коментарів або експертної оцінки удвічі більше чоловіків, аніж жінок. Така ж ситуація й щодо героїнь та героїв публікацій: у журналістських публікаціях 29% героїнь і 71% героїв.  Фемінітиви  становлять 30% (вживання посад чи фаху у жіночому роді). За сукупністю цих показників визначався  Індекс гендерної чутливості регіональних медіа. Згідно із ним найчутливішими є харківські (37%), волинські (36%), вінницькі (35%), рівненські (35%) видання. На Тернопільщині – 27%.

«До проведення цього моніторингу ми могли лише висловлювати гіпотезу про те, що жінок як героїнь та експерток матеріалів менше/більше ніж чоловіків. Наразі маємо об’єктивну картину, оскільки величезний масив опрацьованих матеріалів дає підстави говорити про коректні результати», – наголосила гендерна експертка проекту Оксана Ярош.

На Тернопільщині проведено гендерний моніторинг п’яти друкованих видань («Свобода», «Номер один», «РІА плюс», «Наш день», «Нова Тернопільська газета») та п’яти інтернет-видань («Терен», «Доба», «За Збручем», «Погляд», «Тернополяни»).

Серед  газет гендерно найчутливішою є «RIA плюс» (35%). «Нова Тернопільська газета» – 32%, «Номер один» – 25%, «Наш день» та «Свобода» – 22%. Серед інтернет-медіа гендерно найчутливішими є сайти «Тернополяни» (35%) та «Доба» (34%). «За Збручем» – 32%, «Терен» – 25%, «Погляд» – 21%. Докладніші результати –ТУТ

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua