Як журналісту поводитися у соціальних мережах? Рекомендації “Нью-Йорк Таймс”

“Нью-Йорк Таймс” опублікувала  рекомендації щодо поведінки журналістів відділу новин у соціальних мережах та запросила читачів до обговорення. У документі підкреслюється, що відділ новин цінує соціальні мережі за важливу роль, яку вони відіграють у журналістиці, але журналістів закликають бути дуже уважними та уникати демонстрації своїх політичних поглядів або тенденційного подання матеріалу стосовно подій, які висвітлює “The New York Times”. Публікуємо рекомендації та звернення редактора в українському перекладі (з незначними скороченнями).

Звернення до відділу новин

“The New York Times” протягом багатьох років був широко представлений у соціальних мережах. Наші сторінки новин мають десятки мільйонів фоловерів. Багато наших журналістів є лідерами думок у Twitter, Facebook, Instagram та на інших платформах. Відгуки наших читачів, слухачів та глядачів доповнюють та покращують наші публікації.

Ми віримо, що маємо бути активно присутніми в соціальних мережах, щоб залишитись найкращим новинним виданням  у світі.

Але ми також маємо бути впевненими, що відповідально працюємо в соціальних мережах, відповідно до цінностей нашого відділу новин.

Тому ми випускаємо оновлений та розширений список рекомендацій щодо поведінки в соцмережах.

Рекомендації були розроблені Кліффом Леві, Філом Корбеттом та Синтією Коллінз, враховуючи досвід наших журналістів.

Будь ласка, уважно прочитайте та поставтеся до них серйозно.

Дін Баке, виконавчий редактор

Редакційна позиція щодо соцмереж

Соціальні мережі відіграють важливу роль у журналістиці. На соціальних платформах наші журналісти та редактори можуть просувати свої публікації, надавати оновлену інформацію в режимі реального часу, збирати та опрацьовувати інформацію, працювати з джерелами, спілкуватися з читачами та експериментувати з новими формами висвітлення подій та висловлення думок.

Ми можемо практично підняти завісу та запросити читачів стати свідками та сприяти нашій роботі. Також ми можемо охопити нову аудиторію.

Але соціальні мережі становлять потенційну загрозу для “The NYT”. Якщо наших журналістів сприймають як упереджених або якщо вони висловлюють тенденційні погляди в соціальних мережах, це може підірвати довіру до редакції новин загалом.

Ми завжди підкреслювали, що працівники відділу новин повинні уникати публікації будь-якого матеріалу в соціальних мережах, який може зашкодити нашій репутації як нейтрального та об’єктивного видання. У цій статті  – детальніші рекомендації.

Керівники відділів відповідальні за дотримання працівниками цих рекомендацій. Порушення будуть фіксуватися у звітах.

Ми проаналізували відгуки журналістів відділу новин, щоб створити спільні рекомендації, які спираються на досвід наших журналістів. Кілька репортерів, які відомі в соціальних мережах, переглянули рекомендації, схвалили їх та внесли важливі зауваження.

Основні положення

  • У своїх дописах у соцмережах наші журналісти не повинні висловлювати тенденційні погляди, просувати політичні ідеї, підтримувати кандидатів, писати образливі коментарі або робити щось інше, що шкодить репутації “The NYT”.
  • Наші журналісти повинні пам’ятати про те, що не можна ставати на чийсь бік щодо подій, які “The NYT” прагне висвітлювати об’єктивно.
  • Ці рекомендації стосуються всіх співробітників відділу новин, у тому числі тих, хто не задіяний у висвітленні урядових подій та політики.
  • Ми очікуємо, що вся активність наших журналістів у соціальних мережах відповідатиме цій стратегії. Хоча ви можете вважати, що ваша сторінка в Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat або інші аккаунти в соцмережах є приватними, відокремленими від вашої роботи в “The NYT”, однак усе, що ми публікуємо чи де ми ставимо значок”like” в Інтернеті, тією чи іншою мірою є публічним. І вся публічна діяльність асоціюється з “The New York Times”.
  • Також ми настійно не рекомендуємо нашим журналістам звертатися зі скаргами в служби обслуговування клієнтів у соціальних мережах. Хоча вам може здаватися, що ваша скарга правомірна, однак вам, імовірно, приділять особливу увагу саме завдяки вашому статусу репортера чи редактора “The NYT”.
  • Не вступайте в “секретні” групи на Facebook та на інших платформах, які можуть просувати тенденційні політичні погляди. Ви також повинні утримуватися від реєстрації в соціальних мережах на події для прихильників певних поглядів. Якщо ви приєднуєтесь до цих груп для підготовки матеріалу, будь ласка, уважно слідкуйте за тим, що публікуєте.
  • Завжди ставтеся з повагою до інших користувачів соціальних мереж. Якщо читач ставить під сумнів чи критикує вашу публікацію чи допис у соціальній мережі, а ви хочете відповісти, будьте обережними. Не звинувачуйте читачів, що вони неуважно прочитали вашу публікацію.
  • Якщо критика особливо агресивна або безпідставна, можливо, краще утриматися від відповіді. Ми також підтримуємо право наших журналістів блокувати у соцмережах людей, які погрожують або ображають. (Але, будь ласка, не блокуйте просто за критику ваших публікацій чи критику на вашу адресу.)
  • Якщо ви відчуваєте загрозу від когось у соціальних мережах, будь ласка, негайно повідомте про це свого керівника. “The New York Times” має стратегію, спрямовану на захист наших журналістів.
  • Ми віримо, що соцмережі важливо використовувати для проведення прямої трансляції та для надання оновленої інформації. Але бувають ситуації, коли нашим журналістам краще спрямувати свої зусилля передусім на роботу на наших онлайн-платформах.
  • Загалом ми хочемо спочатку друкувати ексклюзивні матеріали на наших власних платформах, а не в соцмережах, однак можуть бути випадки, коли спочатку краще розмістити публікації в соцмережах. Зверніться до своїх керівників за роз’ясненням.
  • Будьте відвертими. Якщо ви розмістили в Твіттері допис із помилкою або з чимось неприйнятним і хочете видалити твіт, обов’язково напишіть у наступному твіті про видалення допису. Будь ласка, ознайомтеся з нашою політикою щодо виправлення в соціальних мережах.
  • Якщо ви розміщуєте посилаєтеся на інші джерела, робіть це для того, щоб показати різноманітні точки зору. Зазвичай доцільно ділитися різними новинами, думками або іронічними дописами інших людей. Але постійне посилання на одну сторону дискусії може залишити враження, що ви теж зайняли чиюсь сторону.
  • Будьте обережні, коли ділитеся сенсаціями чи провокаційними матеріалами з інших джерел, які “The NYT” ще не підтвердив. Були випадки, коли ретвіт журналістом “The NYT” новини, про яку написало інше видання, сприймалося як підтвердження цієї інформації редакцією газети “The NYT”, хоча насправді підтвердження не було.
  • Ми хочемо, щоб наші журналісти відчували, що вони можуть використовувати соцмережі для експериментів зі своєю манерою виражати думки, оформленням та стилем висвітлення подій – особливо, якщо такі експерименти спрямовані на розвиток уміння писати репортажі для “The NYT”.
  • Звісно, варто ще раз підкреслити, що хоча наші журналісти можуть пробувати все нове в соцмережах, проте це не означає, що вони мають офіційний дозвіл нав’язувати тенденційні точки зору.

 Якщо ви все ще не впевнені в тому, що можна постити

  • Якщо ви не знаєте, чи відповідає публікація в соціальних мережах стандартам “The New York Times”, запитайте себе:
  1. Чи висловили б ви подібні погляди в статті на платформах “The NYT”?
  2. Чи мав би підставу хтось, хто прочитав ваш допис, вважати, що у вас упереджене ставлення до певної проблематики?
  3. Якщо читачі бачать вашу публікацію та помічають, що ви – журналіст “The NYT”, чи сприймається вона як об’єктивне та неупереджене висвітлення новини нашим медіа?
  4. Чи може ваш допис заважати вашим колегам ефективно виконувати свою роботу?
  5. Якщо хтось бачить всі ваші сторінки в соцмережах, включаючи посилання та ретвіти, чи виникають у них сумніви щодо вашої здатності висвітлювати події об’єктивно та неупереджено?

Окрім цих рекомендацій щодо поведінки в соцмережах, співробітники повинні ознайомитись з  Рекомендаціями Етичної Журналістики , які тут також використовувалися, та дотримуватися їх.

 

Переклад Наталії Жачек, спеціально для ІРРП

https://irrp.org.ua/vymogy-do-povedinky-v-sotsmerezhah-zhurnalista-viddilu-novyn-nyu-jork-tajms/

image_print
Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua