Редакторів навчили «перезавантажувати» газети

   На базі Тернопільського прес-клубу відбувся дводенний тренінг для реформованих редакцій західних областей України на тему «Перезавантаження: як малими зусиллями оновити контент і верстку газети». Участь у ньому взяли редактори та дизайнери роздержавлених газет Тернопільської, Львівської, Закарпатської та Волинської  областей. А тренерами були вже відома нашим читачам співзасновниця Агенції розвитку локальних медіа «Або» Лєра Лауда та дизайнерка Ольга Павленко.

   «Наша ідея-фікс – перезапустити, чи, швидше, створити локальний медіаринок, дати можливість зробити місцеві медіа самоокупними, навчити їх заробляти гроші» – сказала на початку Лєра Лауда і навела кілька переконливих прикладів вже досягнутого успіху у цій сфері районних газет з різних регіонів. Разом з тим вона попередила, що на шляху до такого доведеться працювати по 12-13 годин на день, і попросила присутніх «слухати усвідомлено, щоб після кожної тези задаватися запитанням «А що це може дати саме моїй газеті?»». Слухачі зрозуміли, що насамперед їм доведеться подолати професійне вигорання, лінь, страх, заперечення нового, експертів і «заслужених» в собі та колегах, а також забути про шаблонні рішення, прості шляхи та звичні для більшості фрази-«аргументи» на кшталт «І так піде», «Я завтра», «Руки не дійшли». Відтак детально розглянули всі важливі речі, до яких в районних газетах «не доходять руки», та обговорили, що і як насамперед необхідно зробити для того, щоб змінити газету на краще.

   Впродовж першого дня тренінгу йшлося в основному про необхідні зміни в організації роботи редакції та змісті й формі публікацій. А наступний, під керівництвом дизайнерки Ольги Павленко, був повністю присвячений зовнішньому вигляду газет. Тренерка розпочала з ознак давно застарілої верстки, які треба усунути, і завершила «терміновими завданнями для верстальників», які допомогли редакторам зорієнтуватися, що саме вони зможуть кардинально змінити для осучаснення своїх газет вже відразу після повернення з тренінгу. Ольга Павленко пояснила, чому, наприклад, багато різних кольорів на шпальті – це зовсім не краса, а зайвий «шум»; чому погано сприймається «хаос» шрифтів; чому не можна робити фотомонтаж і «дзеркалення» фотографій; чому такі важливі «повітря» на полосах та чергування вертикальної і горизонтальної верстки та багато інших подібних речей. Також вона ознайомила слухачів з цілою низкою дизайнерських «лайфхаків» та розповіла, як можна просто і легко створити цікаву інфографіку з підручних матеріалів.

   Дуже цікавою і корисною частиною заходу була та, де редактори – вже на основі отриманих знань – робили короткий «перехресний» огляд-оцінку видань одне одного. А після цього із своїми висновками щодо вигляду кожної газети, представники яких брали участь у тренінгу (попередньо Ольга Павленко уважно проглянула всі видання) ознайомила і сама дизайнерка.

   Тренінг проводився Тернопільським прес-клубом в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua