Дайджест роздержавлення ЗМІ. Грудень

04.01.2018, 17:16
152 Переглядів

Створено “Залу комунальної преси”. Центр демократії та верховенства права у партнерстві з Музеєм-архівом преси презентували “Залу комунальної преси” – інтерактивний онлайн-ресурс, на якому зібрані дані про усі комунальні друковані ЗМІ, що підлягають роздержавленню в Україні. “Зала комунальної преси”  – це електронна база 638 газет, що мають бути реформовані вже до кінця 2018 року. Станом на кінець другого з трьох років реформи вже роздержавилися 18 відсотків комунальних видань, тож останній рік буде найбільш напруженим, протягом якого решта газет повинні вивести із числа засновників муніципальні органи. Поки цей процес триває, кожен в режимі онлайн може ознайомитися із індивідуальною карткою видання на сайті, дізнатися про його засновників, сферу розповсюдження, стан реформування, та навіть погортати і завантажити відсканований примірник тієї чи іншої газети. Інтерактивна карта преси була створена Центром демократії та верховенства права у партнерстві з Музеєм-архівом преси та за підтримки Уряду Швеції.

http://cedem.org.ua/news/do-richnytsi-reformy-rozderzhavlennya-zapushheno-zalu-komunalnoyi-presy/

Держкомтелерадіо радить невідкладно розпочати реформування

  20 грудня прес-служба Держкомтелерадіо оприлюднила його чергове звернення до трудових колективів та співзасновників державних і комунальних друкованих ЗМІ. Там, зокрема, повідомляється, що завершується другий рік процесу реформування з трьох, визначених Законом України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації». Процес реформування фінішує 1 січня 2019 року. На жаль, на сьогодні реформовано лише  близько 132 друкованих ЗМІ та редакцій з 700-та.

   Держкомтелерадіо нагадує, що відповідно до вимог статті 11 Закону про реформування неподання засновником (співзасновниками) друкованого засобу масової інформації центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації друкованих засобів масової інформації (Міністерству юстиції України), у строк, встановлений частиною першою статті 2 цього Закону, заяви про перереєстрацію відповідного друкованого засобу масової інформації є підставою для визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації недійсним.

   Також у зверненні зазначено, що різні обставини призвели до того, що половина учасників  першого етапу не звершили перетворення у 2016 році, а продовжили процес реформування й у 2017 році. Водночас, починаючи з 2017 року, розпочали процес реформування й учасники другого етапу. Законом про реформування не визначено необхідності затвердження  переліку учасників другого етапу. Враховуючи це, радимо трудовим колективам редакцій спільно із співзасновниками невідкладно розпочати реформування із розумінням того, що процедура перетворення державного або комунального підприємства в інший суб’єкт господарювання та процедура перереєстрації друкованого ЗМІ можуть тривати  в окремих випадках більше ніж півроку.

http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=139873&cat_id=79823

 Зареєстровано законопроект із змінами до Закону про роздержавлення друкованих ЗМІ

   Народна депутатка, голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар зареєструвала законопроект про зміни щодо порядку висвітлення діяльності органів влади. Законопроект № 7395 має назву «Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку інформування діяльності суб’єктів владних повноважень». Потреба у змінах до законодавства зумовлена реформою державних і комунальних ЗМІ – роздержавленням преси, і створенням суспільного мовлення – Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ).

   Авторка законопроекту пропонує низку змін до законів «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації». Зокрема, із законодавства вилучаються згадки про ЗМІ органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Натомість додається термін «офіційні друковані видання (бюлетені, збірники)» центральних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. У них публікуватимуться нормативно-правові акти, рішення органів влади та інша обов’язкова для опублікування інформація, а під час їх підготовки не буде використовуватися творча праця журналістів. В офіційних друкованих виданнях буде заборонено розміщувати рекламу. Архівні випуски офіційних видань мають розміщуватися на веб-сайтах таких видань у відкритому безоплатному доступі.

    Офіційні друковані видання не підлягатимуть державній реєстрації. Органи державної влади та місцевого самоврядування зможуть висвітлювати свою діяльність у недержавних ЗМІ винятково на підставі угод між органом влади та ЗМІ. Поширювана відповідно до цих угод інформація повинна містити маркування про використання коштів платників податків відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування та має бути чіткою і зрозумілою для сприйняття. В угодах має бути обумовлено періодичність і обсяг розміщеної інформації та відомості про обсяги оплати.

http://detector.media/infospace/article/132930/2017-12-15-syumar-zaproponuvala-zmini-do-zakonodavstva-pro-poryadok-visvitlennya-diyalnosti-organiv-vladi/

04.01.2018, 05:16
152 Переглядів