Улюблені кандидати тернопільських газет

   Спостерігачі тернопільської ОПОРИ проаналізували обласні видання Тернопільщини, які виходили друком у період з 29 травня по 26 червня – «Вільне життя», «Свобода», «Нова тернопільська газета», «Наш день» і «Номер один» . Відтак, за їх підрахунками, найбільше опублікованих там статей, які присвячені кандидатам у депутати в одномандатних виборчих округах, стосуються Тараса Юрика і Степана Барни.

«В усіх виданнях кілька сторінок містять статті політичного характеру, які мають ознаки «джинси», – повідомляє ОПОРА. – Це інтерв’ю із на той час ще потенційними, а також вже зареєстрованими кандидатами у депутати, висвітлення їхньої діяльності або позиції щодо політичних чи економічних процесів в країні. Статті формують лише позитивний імідж політиків і у більшості випадків супроводжуються їхніми фото. Вони розміщені у рубриках «актуально», «про важливе», «акценти», «соціум» чи «політика» та не мають передбаченого у законодавстві маркування «політична реклама» або «передвиборна агітація».
За підрахунками ОПОРИ, найбільше медіа згадок на шпальтах обласних газет присвячені чинному народному депутату та водночас кандидату в одномандатному виборчому окрузі №165 Тарасу Юрику. Про нього зафіксовано 18 статей, з них дві – як про голову федерації футболу в Тернопільській області та одна – інтерв’ю з його дружиною Мар’яною Юрик. 17 інформаційних повідомлень у названих газетах стосуються екс-очільника Тернопільської обласної державної адміністрації та кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі №163 Степана Барни.
Також спостерігачі ОПОРИ нарахували 9 публікацій, що стосуються Володимира Кравця (округ № 164), стільки ж – Валерія Чоботаря (округ № 164), 8 – Івана Чайківського (округ № 165), по 7 – Богдана Яциковського (округ № 164) та Олега Барни (округ № 167), 5 – Михайла Головка (округ № 164), по 2 – Івана Ковалика (округ № 163) та Максима Черкашина (округ № 163). Також зафіксовано по одній статті про кандидатів Тараса Навольського та Володимира Шматька (обидва – округ № 167).
«Поза тим, – повідомляє прес-служба тернопільської ОПОРИ, – у публікації «Голова Вишнівецької ОТГ Володимир Кравець йде у Верховну раду із командою», яка була поширена на сторінках трьох видань, є згадки про кандидатів Віталія Горбу (округ № 165) та Ігоря Юзьвака (округ № 163). У двох газетах була розміщена стаття «Націоналісти йдуть у Верховну раду єдиним списком», яка містить інформацію про всіх кандидатів-мажоритарників Тернопільської області від ВО «Свобода» – Леоніда Бицюру, Михайла Головка, Володимира Мисика, Степана Брацюня і Олега Сиротюка. Що ж до кандидатів у депутати, які балотуються в загальнодержавному виборчому окрузі, то в обласних газетах Тернопільщини найчастіше пишуть про Петра Порошенка. Про нього в опрацьованих виданнях налічується 12 статей. Про Олега Ляшка – 10 статей, про Володимира Гройсмана – 3, про Анатолія Гриценка – теж 3, і про Юлію Тимошенко – 2». Також спостерігачі ОПОРИ зафіксували 5 публікацій, присвячених Петру Ландяку, місцевому підприємцю та політику, який балотується у загальнодержавному виборчому окрузі від партії «Громадянська позиція» ( номер 7 у списку партії).

Замість коментаря.

   Відповідно до частини 6 статті 73 Закону України «Про вибори народних депутатів України» партія, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидат у депутати в одномандатному окрузі мають право за рахунок коштів свого виборчого фонду публікувати агітаційні матеріали в друкованих засобах масової інформації будь-яких форм власності, що видаються в Україні і не суперечать цьому Закону. Однак у частині 17 статті 74 цього Закону вказано, що усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремлені від інших матеріалів і означені як такі. Також, відповідно до частин 1, 3 та 5 статті 9 Закону України «Про рекламу» політична реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу. Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи та який формує інтерес читачів до неї, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». Прихована реклама забороняється.

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua