Зоряна Биндас: «Головне, що змінився контент»

Минуло вже більше року після реорганізації тернопільського державного телебачення (ТТБ). Нині це філія публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України», а в ефірі – Суспільне UA Тернопіль. Про зміни, які відбулися і продовжуються, розмовляємо з продюсеркою Тернопільської регіональної дирекції Зоряною Биндас.

   – Зоряно, для початку – з чого все починалося особисто для вас? Як ви потрапили на цю роботу?

   – Коли оголосили конкурс на цю посаду, багато знайомих радили мені спробувати. Та я ніколи раніше не працювала на телебаченні, тому цю думку відкидала. Але коли на філії почалася реорганізація, мені запропонували попрацювати в новинах. Дали тестове завдання, відтак я отримала посаду шеф-редакторки новин. Попрацювавши на цій посаді, зрозуміла, що не все так складно. А оскільки на посаду генпродюсера з першого разу нікого не обрали, то оголосили конкурс повторно, і тоді я таки вирішила спробувати. Рішення прийняла в останній день, тож документи вдалося передати через знайомого буквально в останню ніч. А за результатами конкурсу в лютому 2018-го я стала продюсеркою тернопільської філії Суспільного.

   – Які кадрові зміни відбулися після реорганізації? Штат скорочували чи, навпаки, добирали нових людей?

   – Я не можу сказати, що склад команди після скорочення змінився кардинально. Дехто пішов, дехто змінив посаду,  деякі працівники пішли, а потім повернулися. З’явилися і нові вакансії. Щодо кількості, то якщо раніше тут працювало понад 100 чоловік, то зараз є трохи більше 80-ти. З’явився ранковий ефір «Файного ранку». Його ведучі – Ірина Прокопишин та Юрій Матевощук – великі ентузіасти. На початках вони працювали інколи по 12 годин на день, тож коли з’явилась можливість, ми запросили нових людей, щоб їх розвантажити, так розширилась команда ранкової редакції. Також хочу сказати, що наші кадри постійно навчаються, працівники регулярно беруть участь в тренінгах, відбуваються дистанційні курси для операторів та режисерів.

   – А технічно щось змінилося?

   – В моєму кабінеті (сміється –авт.) – мої власні крісло, стіл, ноутбук, принесла свої…Студію «Файного ранку» теж облаштовували здебільшого власними силами. Щось «ранківці» принесли з дому, щось купували, переробляли. Інші студії оновлювали так само… Головне, що змінився контент, він став чистим, змінилась і «картинка».

   – Але після реорганізації вам виділяли якісь кошти з Києва, чи лише дали нову вивіску?

   – На жаль, Суспільне наполовину недофінансоване. Законом передбачено 0,2% від бюджету, але народні обранці знехтували цим. Інколи проекти, які Суспільне реалізовує завдяки підтримці донорів, дозволяють оновлювати техніку. Також працівники почали використовувати свою техніку, знімати на мобільні телефони, бо якість дозволяє це робити. Оператори знімають на власні відеокамери, використовуємо власні ноутбуки. Але така ситуація не лише в нас – багато філій Суспільного працюють так само. Дуже хочеться оновити технічну базу, докупити обладнання, адже потреби є реальні і немалі, але поки що мусимо якось викручуватися з тими ресурсами, які є.

   – Який саме досвід дала вам робота на Суспільному?

   – Декілька років тому, побувавши на форумі для медійників і телевізійників, усвідомила, що довший час я цікавилась лише текстовою журналістикою і дарма не цікавилася відео. Відтоді сконцентрувалась на тому, що саме сприймає споживач інформації загалом. Мова йде про телебачення. І вже на Суспільному я вперше почала працювати безпосередньо з телебаченням і «картинкою». Також саме тут я зрозуміла, що таке незалежні медіа. І якщо у приватних медіа є різні впливи, то тут можна зберегти чистоту контенту і дотримуватися стандартів журналістики.

   – Якби так сталося, що вас призначили б генеральним директором всього Суспільного, що б ви змінили?

   – Думаю про Зураба Аласанію і мушу сказати, що це величезна відповідальність. І за весь колектив Суспільного, де працює майже 5 тисяч людей, і за всіх глядачів та слухачів. Це також відповідальність за кожен сюжет і за дотримання стандартів журналістики в ньому. І все це – на плечах однієї людини. Це складно… До того, як я прийшла на цю роботу, я вважала, що багато чого тут можна було б зробити досить легко і просто. Але тут я зрозуміла, що це не так. Зважаючи на результати виборів, розумію, що людям хочеться розважального контенту. Думаю, що це треба робити, але цей розважальний контент має бути правильним. Щоб це не був інформаційний фастфуд. Також нам потрібно йти в ногу з часом, отже, має бути діджиталізація всього. Люди старшого віку дивляться ТБ і слухають радіо, але нам треба залучати і молодь. Так само ми повинні розміщувати цікавий контент на нашому сайті, в соціальних мережах, на Ютубі. Але головне, що Суспільне має свою планку, нижче якої ми не опускаємося.

Розмовляла Галина Жук

На фото – Зоряна Биндас

Фото автора

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua