Як впливає реформа на життя першачків

Про те, які зміни відбулися з впровадженням освітньої реформи в навчанні першокласників, розмовляємо із заступницею директора з виховної роботи Тернопільської школи № 26 Наталією Кавецькою. – Перш за все, – розповідає вона, – велика увага приділяється усній та письмовій комунікації. Кожного ранку уроки розпочинаються з привітання – діти беруться за руки, стають у коло, і бажають один одному щось приємне. Це  заряджає їх позитивом на цілий день, дає можливість навчитися спілкуватись, висловлювати свою думку, бути цікавим співрозмовником, поважати іншого. Але в цьому є і свій мінус: забирається час з уроку, якого і так не багато, лише 35 хвилин, проте це прописано в методичних рекомендаціях і є обов’язковим. Наступний позитивний момент − це те, що класи поділені на зони: навчальна, ігрова, розвивальна й відпочинкова, і кожна обладнана відповідно. В ігровій зоні, приміром, є  іграшки, за допомогою яких дитина розвивається і навчається, а у відпочинковій розташовані м’які пуфи-трансформери, на яких діти можуть посидіти чи полежати. Негативний момент – це трохи відволікає увагу від навчального процесу, проте в таких умовах діти відчувають себе комфортніше.

 У першачків з’явився  новий предмет – «Я пізнаю світ». Вчитель розповідає їм про Всесвіт, місце людини в ньому, тварин, рослин та інше. В цьому курсі поєднано декілька дисциплін, які колись були окремими, тож інформативно він дуже насичений, і щоб діти сприймали матеріал краще, його викладають в ігровій формі, а завдання учні виконують в групах, що допомагає згуртувати їх. Маленькі школярі багато переказують, уявляють,  вчаться логічно думати. У кожному класі є «Дошка оголошень», на якій інформують про те, що зроблено за день. А от оцінювання, як такого, немає. Кожен педагог придумує для себе свою систему сповіщення батьків про успіхи дитини. Домашніх завдань першокласникам не задають. Важливо також те, що вчителі не виділяють якось дітей, якщо вони чогось не вміють чи не знають. Зате рекомендують батькам і в домашніх умовах приділяти належну увагу усній та письмовій комунікації. З одного боку – покращується спілкування, з іншого − жодна дитина не почувається ображеною. «Недолік нового навчання в тому, що у початковій школі – п’ять уроків на день, тож для учнів складно висидіти стільки часу, а для вчителя – втримати їхню увагу, – зауважує Наталія Кавецька. – Однак загалом реформа позитивно впливає на навчальний процес. До речі, одна з новацій – це ще й те, що вчителі створюють спеціальні групи у соцмережах, і викладають там фото- чи відеозвіти з уроків. Це також один з видів сучасної комунікації між вчителями і батьками».

Ольга Кушнірук

На фото: Наталія Кавецька

Фото з сайту ЗОШ № 26

Loading...
Використання матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється тільки за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на www.pressclub.te.ua