Обережно! Правдивих соціологічних досліджень значно менше

14.05.2014, 09:46
133 Переглядів

Будьте обережні з соціологічними опитуваннями і коментарями експертів. Правдивих соціологічних опитувань значно менше, ніж підставних, та й поважні дослідницькі установи часом «стрибають у гречку» з кандидатами. В Україні успіх на виборах дуже часто базується на аргументі прохідності/непрохідності, тому політики докладають чималих зусиль для того, щоб сформувати собі імідж прохідних або лідерів, а конкурентів опустити в рейтингу. Експерти-політологи, особливо розкручені на телебаченні, нерідко отримують від штабів винагороду за певну тональність та зміст своїх коментарів, або ж навіть неофіційно перебувають у них на зарплаті. А потім, після виборів, вони «раптом» очолюють державні органи чи йдуть працювати у президентську адміністрацію.Гаразд, скажете ви, це продажність експертів та соціологів, але хіба це джинса? Річ у тому, що журналісти та редактори зазвичай чудово знають, хто на кого працює. Тож рішення дати в ефір «соціологію» від нікому не відомого центру вивчення громадської думки або записати «незаангажований» коментар із експертом, який працює на одного з кандидатів, навряд чи випадкове. Якщо функція інформаційного фільтра, яку має виконувати журналіст/редактор, не виконується, значить, або за це заплатили, або дали вказівку згори. Найбільші обсяги «чорних» і «сірих» передвиборних бюджетів традиційно скеровуються на купівлю теленовин і розміщення замовних матеріалів у регіональній пресі.

  За метеріалами Софії Колодницької

http://osvita.mediasapiens.ua/material/2384

14.05.2014, 09:46
133 Переглядів