Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Що робити, щоб ще встигнути реформуватися

14.09.2018, 08:38
212 Переглядів

На запитання відповідає юрист проекту Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Ми – комунальна міська газета, в перший етап реформування не пішли. Сподіваємося встигнути в другий етап, але в облдержадміністрації нам сказали, що вже запізно – рішення сесії міської ради, мовляв, мало бути прийняте в серпні. Однак в серпні сесія не проводилася. Точніше, було лише одне земельне засідання. Як нам діяти в такій ситуації? Чи ми вже втратили шанси на існування? Якщо ще ні, то підкажіть, будь ласка, порядок наших дій. Що ми повинні зробити? Що потрібно для того, аби підготувати рішення сесії – поетапно? І що робити далі?».  – До 1 січня 2019 року ще три з половиною місяці. Згідно з частиною 5 статті 105 Цивільного кодексу України мінімально можливий строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двохмісяців. Засновник у вас один – міська рада. Тому все залежить від оперативного прийняття нею рішень про реформування вашої редакції та затвердження передавального акту.

Процедура у вас має бути наступна: відповідно до частини 3 статті 105 Цивільного кодексу України,  пункту 7 частини 1 статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» засновник – міська рада – повинна прийнятирішення з наступних питань:

  • про вихід зі складу засновників комунального підприємства редакції газети;
  • про припинення комунального підприємства редакції газети шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю (або іншу організаційно-правову форму );
  • про створення комісії з перетворення (або реорганізації) комунального підприємства редакції газети;
  • персональний склад комісії з перетворення (або реорганізації) комунального підприємства редакції газети;
  • визначення терміну на подання претензій кредиторами 2 місяці (!).

Одночасно приймається рішення про вихід зі складу засновників друкованого ЗМІ –газети.

Державному реєстратору для внесення до Єдиного державного реєстру запису про прийняте рішення щодо припинення юридичної особи шляхом реорганізації (перетворення)  подаються наступні документи:

– рішення засновника про припинення з подальшим перетворенням юридичної особи (оригінал або нотаріально засвідчена копія);

– примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення, у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні про припинення юридичної особи.

Документи подає уповноважена особа (частина 9 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»). Після цього комісія з перетворення проводить процедуру припинення  комунального підприємства, під час якої виявляються та повідомляються про припинення кредитори, розглядаються їх вимоги, відбувається проведення інвентаризації та оцінки майна, стягнення дебіторської заборгованості та вживаються інші необхідні заходи.

Після закінчення строку пред’явлення претензій від кредиторів складається  передавальний акт, відповідно до якого активи та пасиви передаються з комунального підприємства  новоствореному підприємству. Крім земельних ділянок та приміщень, які, відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» не можуть бути передані. Оскільки майно редакції газети (комунального підприємства) є власністю територіальної громади, передавальний акт затверджується рішенням ради.

Одночасно проводяться загальні збори засновників (членів трудового колективу), на яких приймається рішення про створення підприємства правонаступника, затверджується  Статут. Протокол загальних зборів засновників повинен містити:

  • інформацію про присутніх засновників підприємства;
  • рішення про створення юридичної особи шляхом перетворення, яка є правонаступником комунального підприємства редакції газети;
  • визначення розміру статутного капіталу та розподіл часток між засновниками;
  • визначення місцезнаходження підприємства;
  • затвердження статуту підприємства;
  • призначення керівника підприємства;
  • визначення вповноваженої особи, яка буде подавати документи для державної реєстрації;

Можуть розглядатися й інші питання.

Підписи в протоколі та Статуті посвідчуються нотаріально.Далі знову треба звернутися до державного реєстратора, якому одночасно подаються два пакети документів:

Для здійснення державної реєстрації припинення комунального підприємства:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

2) примірник передавального акту з нотаріально посвідченими підписами комісії або його нотаріально посвідчена копія;

3) документ, який посвідчує повноваження особи, яка подає документи.

Для здійснення державної реєстрації нового підприємства:

1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;

2) примірник оригіналу протоколу зборів засновників з нотаріально засвідченими підписами всіх учасників або тільки голови та секретаря (або його нотаріально посвідчена копія);

3) примірник передавального акту з нотаріально посвідченими підписами комісії або його нотаріально посвідчена копія;

4) статут юридичної особи, з нотаріально засвідченими підписами всіх учасників або тільки голови зборів, якщо таке рішення було прийнято на загальних зборах засновників;

5) документ, який посвідчує повноваження особи, котра подає документи.

Якщо всі документи відповідають вимогам чинного законодавства, державний реєстратор здійснює реєстраційні дії і видає витяг та виписку з державного реєстру на новостворене підприємство.

Останній етап – це перереєстрація друкованого видання.

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

   Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – akardynal@ukr.net

14.09.2018, 08:38
212 Переглядів