Спілкуємось з новоспеченим чемпіоном, завойовником Кубку України зі змішаних єдиноборств! Знай наших -тернополянин Павло Малютик!





В Каховці на Херсонщині не діють закони України?


На фото до цього матеріалу – колектив комунальної газети «Каховська зоря» (Херсонська область) під час мітингу на захист своїх законних прав. В лютому буде вже два роки, як колектив прийняв рішення стати незалежним від влади, і , згідно з Законом України “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації”, документально повідомив про нього своїх співзасновників – міську та районну ради. Перша швидко прийняла відповідне рішення і вийшла із співзасновників, друга ж обрала шлях перешкоджання процесу роздержавлення газети, вишукуючи для цього усі можливі зачіпки.

   – Після нескінченних бюрократичних, абсолютно безпідставних та не зовсім законних процедур, на сесію Каховської районної ради 17 листопада минулого року було винесене питання про її вихід із складу співзасновників газети, – розповідає головний редактор «Каховської зорі» Жанна Кисельова. – Але потім його зняли і досі не розглядали. Декілька спроб повторного винесення на розгляд сесії залишилися безрезультатними. Останній раз один з депутатів піднімав це питання місяць тому, на що йому було сказано, що райрада …не є співзасновником газети. Редакції ж закидають, що вона не є учасником реформування, бо, мовляв, газети немає в зведеному списку реформованих видань, опублікованому Кабміном. Але ж, згідно із Законом, ми набули статусу газети, яка реформується, вже після прийняття такого рішення на зборах колективу та офіційного повідомлення про нього співзасновників. Однак для голови Каховської районної ради Тетяни Тертичної це чомусь не аргумент. І вимоги Закону “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації” вона постійно перекручує так, як їй хочеться. Депутати ж у нас латентні, вони пасивно погоджуються з усім, що їм каже керівництво, і навряд чи хтось з них бодай раз прочитав Закон про роздержавлення.

   Однак районна влада не тільки не дає «Каховській зорі» реалізувати своє законне право реформуватися. До речі, газета уже десять років на сомоокупності, тож фінансово від райради не залежить. У колективу редакції вирішили цинічно, і, знову ж таки, з грубим порушенням Закону “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації”,  забрати приміщення, яке вона займає вже 30 років, сумлінно виконуючи всі вимоги щодо оренди.

   – В понеділок відбулося вже третє засідання обласного Господарського суду з приводу одноосібного позову голови Каховської районної ради Тертичної щодо того, аби «виселити» нас, – говорить Жанна Кисельова. – Двоповерхова будівля в самому центрі міста очевидно стала ласим шматком для районного керівництва. Ми подали зустрічний позов, і відстоюватимемо свої права усіма законними методами. Але виникає запитання – чи в нашій країні дотримуються законів, чи все вирішується, як і раніше, кулуарно, з підключенням адмінресурсу, який нічого спільного з законністю не має? Адже у Законі України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» (стаття 9, пункт 2) чорним по білому написано, що приміщення, які перебувають у державній або комунальній власності, у яких на момент реформування розташовуються редакції, повинні бути передані їм в оренду строком не менше, ніж на 15 років.

Колектив «Каховської зорі»  рішуче настроєний будь-що відстояти свої права. Ігор Федоренко –  юрист нашого проекту ( проект «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності», який здійснюється при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) – ред.)  вже працює з документами, щоб допомогти газетярам оформити новий судовий позов на свій захист. Також Жанна Кисельова готує листи до Президента України та голови Держтелерадіо. Про подальший хід подій ми повідомимо.

 На фото – колектив редакції газети «Каховська зоря» під час мітингу на захист своїх законних прав

 




(Анти)конкурс творів «(Не)Дитячий погляд на війну»


Всеукраїнська Асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба», в межах Програми освітньої, психологічної та інтеграційної допомоги дітям, які постраждали від збройного конфлікту на Сході України та анексії Криму  «Інтеграція через діалог», що здійснюється за підтримки Європейського Союзу, оголошує (анти)конкурс історій «(Не)дитячий погляд на війну». Дедлайн – 15 листопада 2017 р.

Чому (анти)конкурс?

Тому, що будь-який конкурс передбачає наявність переможців і переможених. Наше ж завдання – надати слово новочасним «дітям війни», яким дано сприймати сьогоднішній конфлікт у всій його об’єктивній реальності. І розповісти про події останніх років вустами їхніх наймолодших очевидців. Ці історії заслуговують на те, щоб бути почутими. Щоб подолати протиріччя. І щоб подібна трагедія більше ніколи не повторилася.

Хто може взяти участь?

Запрошення до (анти)конкурсу – для школярів, студентів та активної молоді. Для тих, кого війна зачепила безпосередньо і хто чув про неї, здебільшого, з екрану телевізора. Для тих, хто був змушений покинути домівку, і хто сприяв адаптації переселенців на нових теренах. Для тих, хто безпосередньо зіштовхнувся з реаліями окупації, і чиї батьки сприяють захисту українських земель. Для всіх, кому є, що сказати, і тих, про чиї історії просто не можна мовчати.

Яка кінцева мета акції?

Ми прагнемо спільно з юними авторами створити книгу життєвих історій останніх років. Вона буде призначена як для дітей, так і для дорослих. Для безпосередніх учасників згаданих подій і тих, хто воліє їх не помічати. Для активістів і байдужих. Для кожного, хто, сам того не усвідомлюючи, є частинкою сили, від якої залежить майбутнє нашої країни.

Як долучитися до (анти)конкурсу?

Для участі в проекті, оберіть тему для новели чи есе (або запропонуйте власну). Орієнтуючись на навідні питання, розкажіть свою історію:

«Якби не війна…»

  • Яким було моє життя до конфлікту?
  • Що саме в ньому змінилося останніми роками?
  • Чи про всі події, пов’язані з війною, я шкодую? Чому?

«Життя з чистої сторінки: історія вимушеного переселенця»

  • Якими були перші ознаки приходу війни для мене і моїх знайомих?
  • Як ми ставилися до конфлікту, що спалахнув?
  • Чому ми вирішили переїхати?
  • Що вплинуло на вибір нового місця проживання?
  • Чи місце переїзду стало остаточним?
  • Якими були уявлення про місцевих мешканців? Чи вони виправдались?
  • Як складалися стосунки з ровесниками у новій школі?
  • Які моменти найбільше запам’яталися? Чому?
  • Яким я собі уявляю майбутнє?

«По той бік фронту: моє життя (не) в Україні»

  • Якою є передісторія конфлікту для мене та мого оточення?
  • Як ми зустріли події, що розгорнулися в перші роки протистояння?
  • Чи велися дискусії щодо можливості переїзду?
  • Чим керувалися ті, хто покинув мій населений пункт?
  • Що сталося з друзями?
  • Як виглядає наше щоденне життя?
  • Які зміни прийшли до школи?
  • Яким є моє ставлення до них?
  • Де мені хотілося б навчатися в майбутньому? Чому?
  • З чим для мене та мого оточення асоціюється Україна?
  • Чи відрізняються наші мрії сьогодні від тих, що були до війни?

«Мій батько (був) на війні. Історія дітей воїнів АТО»

  • Яким було життя моєї сім’ї до війни?
  • Що для мене означає бути патріотом?
  • Хто з моєї родини став захисником України?
  • Що вплинуло на такий вибір?
  • Як я ставлюся до цього факту?
  • Як інші реагують на цей вибір?
  • Чи змінилося ставлення оточення до мене з початком війни?
  • Чи розповідають мені рідні про війну?
  • Що я думаю про події на Сході України / в Криму?
  • Як ми зв’язувалися з батьком / матір’ю у цей період?
  • В які моменти особливо відчувається відсутність рідної людини поруч?
  • Що мені хотілося б сказати своїм співвітчизникам, якби з’явилася така можливість?

«На межі цивілізацій: життя на лінії зіткнення»

  • Якою є передісторія війни для мене та мого оточення?
  • Коли і як лінія розмежування пройшла моїм населеним пунктом?
  • Як ми зустріли зміни останніх років?
  • Чому моя сім’я вирішила залишитися?
  • Як виглядає наше щоденне життя?
  • Чи знаходяться поруч мінні поля?
  • Як впливає перебування поруч із лінією розмежування на ставлення до обох сторін конфлікту та жителів окупованих територій?
  • Як ЗМІ висвітлюють події на фронті?
  • Чи важко бути патріотом своєї країни в умовах війни?
  • Чи змінилися у мене та моїх земляків мрії і прагнення з початком конфлікту?

«Коли війна – це більше, аніж просто слово. Історія мого волонтерства»

  • Чи доводилося мені займатися волонтерською діяльністю до війни?
  • Що спричинило моє долучення до такої роботи?
  • Як це відобразилося на моєму світогляді?
  • Чому мені цікаво займатися волонтерством?
  • Як виглядає щоденне життя волонтера?
  • Чи допомагали мені подібні організації?
  • Чи існує «межа», яка означала б для мене, що волонтерський рух вичерпав себе?
  • Чи є для мене активна громадянська позиція свідченням зрілості суспільства? Чому?

«Далеко від фронту, але не від війни. Досвід мирних регіонів»

  • Чи моє оточення відчуло вплив війни безпосередньо? У чому це проявилося?
  • Звідки я отримую інформацію про війну? Наскільки вона є важливою для мене?
  • Чи доводилося мені брати участь в акціях, приурочених до подій останніх років?
  • Яким було ставлення дорослих і дітей до переселенців? Чим це ставлення було продиктоване?
  • Як я зараз сприймаю вихідців з Донбасу? Що на це вплинуло?
  • Яким став досвід співжиття моїх земляків із переселенцями?

Надішліть свій текст на e-mail writer@dialogos.org.ua до 15 листопада 2017 р. (включно)Після завершення публічної кампанії, конкурсна комісія обере по 10 найкращих історій із кожної теми.

Вимоги щодо оформлення:

  • Текст повинен мати обсяг приблизно 2-5 сторінок формату А4.
  • Робота може бути проілюстрована авторськими фото або малюнками.
  • Обов’язково повинна бути додана контактна інформація (П.І.Б., вік, місце проживання, номер телефону і, за нагоди, фото), із зазначенням Вашого рішення про можливість або заборону її публікації.

Що отримають учасники?

Фіналісти конкурсу:

  • будуть запрошені на Десяту Молодіжну Академію, яка відбудеться 13-14 грудня 2017 р. у м. Києві (організатори забезпечують проїзд, харчування і проживання у готелі);
  • познайомляться з відомими особистостями;
  • будуть зазначені як співавтори книги «(Не)дитячий погляд на війну»;
  • візьмуть безпосередню участь у її майбутній презентації;
  • отримають власний примірник майбутнього видання;
  • будуть нагороджені іменними сертифікатами про участь у проекті під егідою ЄС;
  • отримають унікальні подарунки, купу вражень, а що найголовніше – досвід роботи над створенням власної книги.

При виникненні будь-яких запитань, просимо звертатися за адресою oleksyn@novadoba.org.ua А поки бажаємо всім потенційним учасникам успішної та по-справжньому цікавої роботи!

Сайт програми: http://dialogos.org.ua/

 

Фото – Дмитро Муравський

 




Конфлікт інтересів: безкоштовний онлайн-курс


На платформі Prometheus відкрито реєстрацію на масовий безкоштовний онлайн-курс «Конфлікт інтересів: треба знати!» Що таке конфлікт інтересів та як його врегулювати? Що таке приватний інтерес? Які правові механізми запобігають конфлікту інтересів або забезпечують його врегулювання? Яка відповідальність за вчинення дій в умовах конфлікту інтересів?

Цей курс допоможе опанувати базові практичні інструменти для підвищення ефективності виявлення, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, які можуть виникнути у діяльності суддів та народних депутатів України, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, військових посадових осіб, у членів колегіальних органів та посадових осіб державних, комунальних підприємств, установ, організацій.

Особливістю курсу є його орієнтування на більшість суб’єктів Закону України «Про запобігання корупції» (Президент України, Голова Верховної Ради України, Прем’єр-міністр України, міністри, народні депутати, державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, військові посадові особи, посадові особи юридичних осіб публічного права та ін.), потенційних викривачів (осіб, які можуть повідомити про можливі факти порушень Закону), а також має практичну спрямованість.

Викладачами курсу є:

Ірина Мостова — заступник керівника Департаменту моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції Національного агентства з питань запобігання корупції.

Ігор Степанов — керівник другого відділу (Східний регіон) Департаменту моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції Національного агентства з питань запобігання корупції.

Цей курс став можливим завдяки підтримці Програми розвитку ООН в Україні у рамках проекту «Прозорість та доброчесність публічного сектору», що фінансується Міністерством закордонних справ Данії.

Курс не є майданчиком для лобіювання вузькокорпоративних інтересів.
Зміст курсу є відповідальністю його авторів і не обов’язково відображає точку зору Національного агентства з питань запобігання корупції чи Програми розвитку ООН в Україні.

Старт курсу 9 грудня 2017 року.

Посилання на курс: https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:NAZK+COI101+2017_T3/about

Контакти – info@prometheus.org.ua