З підвищенням рівня захворюваності на грип та ГРВІ у Тернополі призупинять навчання з 10 до 17 лютого 2018 року


8 лютого відбулося засідання комісії з питань надзвичайних ситуацій у зв’язку з підвищенням рівня захворюваності на грип та ГРВІ у Тернополі. За висновками комісії було прийнято рішення призупинити навчання з 10 до 17 лютого у всіх загальноосвітніх школах, спортивних, мистецьких школах та інших закладах позашкільної освіти. Зі слів начальника управління освіти та науки Ольги Похиляк, на сьогодні вже п’ять шкіл закриті через підвищення рівня захворювання учнів на ГРВІ і надалі спостерігається тенденція до збільшення кількості хворих. У дошкільних навчальних закладах навчання триватиме. Проте кожного ранку будуть проводитися огляди дітей у цих установах медичними працівниками. Окрім того, комісія зобов’язала у місцях масового скупчення людей ввести масковий режим, зокрема, у медичних закладах, а також посилити дезінфекцію транспортних засобів і приміщень.

http://www.rada.te.ua/novyny/65765.html




Базові правила цифрової безпеки для журналістів-розслідувачів – рекомендації експертів


Про основні цифрові загрози, з якими стикаються журналісти та способи їх уникнути, йшлося на тренінгу «Нові розслідувачі: школа для регіональних журналістів», що відбувся у Києві 27-31 січня 2018 року. Своїми рекомендаціями поділилися тренери Микола Костинян (ISC Project в Україні) та Ірина Чулівська (Лабораторія цифрової безпеки). Злам електронної пошти, профілів у соціальних мережах, месенджерах, витік та зловживання  становить особливу небезпеку для журналіста-розслідувача, що розслідує гострі суспільно важливі та конфліктні теми.

Цифрова безпека має бути в пріоритеті для журналістів-розслідувачів, адже якщо треті особи отримають доступ до вашого емейлу, соцмереж чи інших акаунтів, вони зможуть не лише зібрати інформацію, яку ви там зберігаєте, та викрити ваші дані про джерела інформації, а й розміщувати від вашого імені дописи, відправляти повідомлення, або просто читати вашу переписку, не виявляючи при цьому свою присутність.

  1. Як захистити від зламу свою поштову скриньку, профілі у месенджерах та соцмережах?
  • Встановіть двофакторну авторизацію, яка передбачає отримання одноразових кодів для входу (наприклад, за допомогою додатка Google Authenticator). Це дає додатковий захист на випадок, якщо ваш пароль потрапить до чужих рук (наприклад, за допомогою фішингових листів). Навіть маючи ваш пароль, зловмисники не зможуть зайти до вашого акаунту без додаткового коду.
  • Не заходьте до своєї поштової скриньки чи профілю з чужих пристроїв. Якщо це необхідно, не забудьте вийти з профілю. Якщо забули, наприклад, коректно вийти з аккаунту в Google, то незавершені сеанси можна завершити пізніше зі свого звичного пристрою (для цього треба зайти у розділ «Деталі», на сторінці свого поштового профілу, внизу). Для Facebook – у налаштуваннях безпеки.
  • Використовуйте надійні паролі, які не повторюються на інших сервісах.
  1. Як уникнути витоку інформації під час розмов зі своїми джерелами?
  • Розмова по мобільному телефону – найменш захищений спосіб комунікації, у порівнянні з будь-яким іншим сервісом, що передає інформацію через інтернет (WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram, Signal тощо). Але для безпеки месенджерів також варто налаштувати двофакторну авторизацію.
  1. Як уникнути втрати важливої інформації та ризику її витоку, якщо телефон чи комп‘ютер вкрадено?
  • Всі пристрої – ноутбуки, смартфони, флешки, – на яких зберігається чутлива інформація, мають бути зашифровані (для Windows – Bitlocker, для MacBook – FileVault, для смартфонів – у налаштуванні безпеки).
  • Коли залишаєте ноутбук без нагляду – обов’язково блокуйте екран (для Windows – кнопки Win+L, для MacBook – закрити кришку).
  • Щоб не втратити важливу інфу у разі викрадення чи вилучення техніки – зберігайте актуальний бекап у хмарі (наприклад, Google Drive, Dropbox, iCloud з увімкненою двофакторною авторизацією) або на зашифрованих флешках чи зовнішніх вінчестерів.
  1. Як захистити свої пристрої від вірусів і шпигунських програм? (смартфону теж потрібен такий захист)
  • Важливо слідкувати за тим, щоб операційна система на пристрої завжди своєчасно оновлювалась до останньої версії.
  • Користуватися тільки ліцензійними програмними продуктами (операційною системою та окремими програмами).
  • Уважно ставитися до повідомлень у електронній пошті та месенджерах: не спішити клікати на посилання, що приходять у повідомленнях, не завантажувати та не відкривати доданих файлів, не переконавшись у їхній безпеці.
  • Якщо вам здається, що лист може містити важливу інформацію, однак виглядає підозріло, перевірте його через сайт virustotal.com. Для цього завантажте файл на комп’ютер (НЕ ЗАПУСКАЮЧИ), а потім завантажте на цей сервіс. Якщо хоча б один антивірус покаже червоний хрестик – файл запускати не можна, видаліть його.
  • Зверніть увагу, що запаролені архіви не можна перевірити на наявність вірусів за допомогою сервісу Virustotal. Ніколи не відкривайте такі файли.
  • Бажано не працювати на комп’ютерах з операційною системою Windows від імені адміністратора, а створити окремий профіль звичайного користувача.
  • Встановість ліцензійний антивірус – наприклад, безкоштовну версію якогось з відомих антивірусів, завантажену з офіційного сайту розробника (Avast, Bitdefender, AVG, Avira тощо).
  • На Windows вимкніть автозапуск пристроїв (Панель керування, Обладнання і звук, Автозапуск, забрати верхню галочку і внизу натиснути «Зберегти»).

Якщо ви працюєте в громадському чи медіа секторі, з усіх питань щодо цифрової безпеки можете звертатися до Лабораторії цифрової безпеки.

Досвідчені специ допоможуть розібратися з цифровою загрозою, захистити себе та налагодити безпечну діяльність своєї організації.

Тренінг відбувся в рамках реалізації підкомпоненту з підтримки журналістських розслідувані програми Антикорупційної ініціативи ЄС.

 EUACI фінансується Європейським Союзом та спів-фінансується і впроваджується DANIDA

https://irrp.org.ua/bazovi-pravyla-tsyfrovoyi-bezpeky-dlya-zhurnalistiv-rozsliduvachiv-rekomendatsiyi-ekspertiv/




НСЖУ і НСТУ започаткували діалог із питань працевлаштування журналістів


Керівництво Національної суспільної телерадіокомпанії України та Національної спілки журналістів України домовились про ведення конструктивного діалогу з питань працевлаштування журналістів у рамках нинішнього масштабного реформування ПАТ “НСТУ”. Творчі працівники регіональних філій суспільного мовлення, яких повідомлено про скорочення, можуть звертатися до НСЖУ, яка комунікуватиме з керівництвом НСТУ щодо можливих варіантів продовження співпраці журналістів з ПАТ “НСТУ”. Про цей механізм консультацій домовились під час зустрічі голова правління ПАТ “НСТУ” Зураб Аласанія та голова НСЖУ Сергій Томіленко.

“Ті темпи скорочень, які реалізує Наглядова рада і правління ПАТ “НСТУ”, є реальним шоком, адже протягом першого кварталу цього року скорочується понад три тисячі посад, – наголошує голова НСЖУ Сергій Томіленко. – Водночас питання соціального захисту всіх співробітників, дотримання законодавства та Статуту ПАТ “НСТУ” – це насамперед сфера профспілкового руху і відповідальність керівництва НСТУ та держави”.

У НСЖУ зазначають, що пріоритетом Спілки є практична допомога і захист саме журналістів. “Тому наш прямий зв’язок із менеджментом Суспільного буде спрямований на пошук варіантів працевлаштування тих творчих співробітників, які підпадають під скорочення, але мають бажання і бачення свого майбутнього у суспільному мовленні”, – підкреслює керівник НСЖУ.

Голова правління ПАТ “НСТУ” Зураб Аласанія вважає, що суспільний мовник має конструктивно співпрацювати з усіма професійними об’єднаннями працівників – зокрема, із НСЖУ, найбільшим журналістським об’єднанням. Особливої ваги налагодження такої співпраці набуває саме в час, коли проводиться масштабне реформування структури суспільного мовника, що передбачає зміну форм організації праці: від утримання штатних одиниць до переходу на аутсорс-виробництво та виготовлення контенту за угодою.

“Процес творення нового Суспільного є болючим для сформованих колективів колишнього державного мовлення, – каже Зураб Аласанія. – Проте зміна організаційної структури та способу роботи НСТУ є необхідною умовою для побудови незалежного суспільного мовлення. Зараз ми реалізуємо якісну трансформацію структури та контенту, а також запроваджуємо нові форми співпраці з творчими працівниками, коли компанія платитиме за конкретні програми і якісний контент, а не просто за утримання великого штату працівників на низьких окладах. Така зміна способу роботи дозволить НСТУ більш ефективно використовувати обмежені фінансові ресурси, орієнтуючись на виробництво якісного контенту для своєї аудиторії в усіх куточках країни. Тому ми прагнемо конструктивних консультацій з НСЖУ для спільного пошуку можливих варіантів подальшої співпраці з конкретними членами Спілки журналістів та творчими співробітниками нашої компанії. НСТУ завжди потребуватиме фахівців високого рівня, і жодні зміни в організаційній структурі не повинні позбавити нас можливості співпрацювати з такими фахівцями для побудови суспільного мовлення”.

Відповідно до досягнутих домовленостей визначено, що творчі співробітники НСТУ, яких повідомлено про скорочення, можуть звертатися до центрального офісу НСЖУ з проханнями про сприяння у продовженні свого працевлаштування чи співпраці із НСТУ в іншій формі. Звернення опрацьовуватимуться робочою групою НСЖУ та передаватимуться першим секретарем НСЖУ Ліною Кущ на розгляд керівництву ПАТ “НСТУ”. Зокрема, відповідальним за розгляд звернень журналістів визначений член правління ПАТ “НСТУ” Микола Чернотицький, який залучатиме центральний та регіональний менеджмент компанії для пошуку можливого реагування та форм співпраці по кожній кандидатурі. Цей механізм співпраці та спільних консультацій перебуватиме на особистому контролі керівників суспільного мовника Зураба Аласанії та Спілки журналістів Сергія Томіленка.
Джерело:
https://suspilne.media/news/145




Конкурс грантів «ЗМІ за проєвропейські зміни в Україні» (IX хвиля)


Інститут економічних досліджень та політичних консультацій у співпраці з «Європейською правдою» в рамках проекту «Просування реформ в регіони», який фінансується ЄС оголошують нову ІХ хвилю грантів «ЗМІ за проєвропейські зміни в Україні». Дедлайн – 6 березня 2018 року.    Метою конкурсу є створення і розвиток потенціалу регіональних ЗМІ для висвітлення питань, пов’язаних з відносинами України та Євросоюзу, впровадження УА, інших зобов’язань України перед ЄС, для інформування суспільства про сутність європейської інтеграції та європейських цінностей, а також для просування реформ в регіональному вимірі, забезпечення провідних регіональних ЗМІ фінансовою спроможністю для сталого висвітлення європейської тематики, сприяння публічному обговоренню та підвищення інформованості громадськості про теми, пов’язані із ЄС, на місцевому, регіональному та міжрегіональному рівнях.

До участі у конкурсі запрошуються ЗМІ, які:

  • офіційно зареєстровані як юридичні особи в Україні не менше 1 року (грантові заявки від ФОП не приймаються);
  • мають щонайменше річний, бажано – трирічний досвід роботи;
  • мають досвід публікацій за тематикою запропонованого проекту;
  • мають сталу аудиторію в одному або декількох регіонах України (окрім Києва);
  • мають спроможність впроваджувати грантові проекти та звітуватися за ними (включаючи фінансове звітування).
  • запланували у бюджетах своїх проектів участь одного (двох) представників своєї організації у кожній з 2-денних конференцій, які припадають на період виконання проекту (перелік і дати запланованих конференцій див. нижче).
  • мають веб-сайт організації та/або сторінку у фейсбуці.

Максимальний розмір гранту – 375 000 гривень (оптимальний бюджет проекту 200 000 – 300 000 гривень, в залежності від типу ЗМІ, менше фінансування дасть переможцям додаткову можливість подаватися на продовження проекту).

Максимальна тривалість проектів – 1 рік, але в будь-якому разі проект має завершитись до 30.04.2019 року. Переможці конкурсу під час виконання грантової угоди мають право подати нову грантову заявку, що забезпечить збереження сталості або розширення проекту, який виконується.

Кінцевий термін подання грантових заявок для розгляду на 10-му засіданні Грантової комісії (орієнтовна дата – 24.04.2018) – 06.03.2018 р. – до 18.00

Конкурс є постійним і триватиме до 30 вересня 2018 року.

Проектні пропозиції з додатками слід надсилати на адресу rfr@ier.kiev.ua. Додатки до проектної пропозиції мають бути додані у форматі .doc, .xls або .pdf. Кожен додаток має надсилатись одним файлом. Максимальний розмір одного листа із проектною пропозицією не може перевищувати 25 Mb.

Подані на конкурс матеріали не рецензуються. Про результати розгляду кожної проектної пропозиції буде повідомлено електронною поштою.

Всі деталі та аплікаційні форми

Контакти

  • Інститут економічних досліджень та політичних консультацій
  • rfr@ier.kiev.ua
  • + 38 044 278-63-42
  • + 38 044 278-63-60
  • http://www.ier.com.ua/ua
  • Рейтарська 8/5-А 01030 Київ Україна