Громадські активісти: формування тарифів на пасажирські перевезення повинні проводитися прозоро

08.05.2015, 18:01
132 Переглядів

Такої думки дотримуються громадські активісти, які досліджували цю тему у Тернополі, а також у Івано-Франківську та Чернівцях у рамках проекту  «Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій”. Поки що, за їхніми словами,  формування тарифів на пасажирські перевезення відбувається непрозоро, що викликає настороженість та незадоволення громади. «Громада не вірить, що перевізники чесно показують, які складові створюють ціну на пасажирські перевезення, – зазначив голова Тернопільської громадської організації “Гуртом!” Ігор Ковалик. – Тому багато виникає запитань під час зростання цін на пасажирські перевезення. Люди справедливо цікавляться, чому ми платимо великі гроші за проїзд, а вони ще й беруть і підвищують тарифи. Це – несправедливо і неправильно».

У трьох зазначених містах громадські активісти вивчали ситуацію із формуванням тарифів, зверталися із запитами до влади із обґрунтуваннями тарифів на пасажирські перевезення від перевізників, каже голова ГО “Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики”  Олексій Андреєв. «Було досліджено, як перевізники формували тариф. Загалом, чим більші витрати – тим більший тариф, чим більше перевезено пасажирів – тим менший тариф. Але наші перевізники зацікавлені в тому, щоб завищувати витрати і занижувати кількість перевезених пасажирів», – наголосив активіст. І додав:  «У трьох містах виявлено розрахунки, які різко відрізняються один від одного. Приміром, відсоток закладених коштів на зарплату, на амортизацію чи ремонт».

Хто робить правильно, а хто – ні, важко сказати, стверджують активісти. Тому вони переконані, що вкрай необхідно на державному рівнів запровадити нормативний документ, який би певним чином узагальнив питання структури видатків перевізників, вважає Олексій Андреєв, оскільки не можуть бути розцінки такими різними за однакових фактично умов перевезення у схожих містах.

Саме тому, кажуть ініціатори дослідження, потрібно чітко з’ясувати проблеми у сфері регулювання послуг пасажирських перевезень, обговорити  існуючі можливості впливу на місцеву владу для прийняття або перегляду рішень в інтересах громади на прикладі формування та зміни тарифів  пасажирських  перевезень. І ще одне важливе – сформувати резолюцію для спільних дій щодо  прозорості процедури формування тарифів і подолання проблем сфері міського пасажирського транспорту. «Така резолюція з пропозиціями для влади та перевізників буде сприяти відновленню довіри через встановлення чітких і прозорих правил ціноутворення  як важливої передумови для ефективної роботи та розвитку громадського транспорту», – резюмували активісти.

08.05.2015, 06:01
132 Переглядів