Моніторинг незалежного інформаційно-просвітницького центру. 19-25 травня

26.05.2014, 18:04
40 Переглядів

ПРЕСА

«Нова Тернопільська газета», 21 травня

Передвиборчою тематикою зайнята більше як четверта частина 24-полосної газети плюс вона містить вкладку «Сорока», переважну частину змісту якої також становлять матеріали, присвячені виборам. Найбільше уваги ( в негативній тональності) присвячено Юлії Тимошенко. Зокрема, розворот авторства двох відомих громадських діячів «Чому не за Юлю?» з великим центральним фото-анонсом на першій полосі. Одна нейтральна і дві позитивні публікації стосуються Петра Порошенка, в тому числі і Декларація єдності громадських організацій і рухів Тернопільщини на його підтримку. Два позитивних матеріали і один нейтральний присвячені Анатолію Гриценку, останній, «Олігархи не будуть служити народу», є також в інших місцевих ЗМІ і має ознаки джинси. Дві публікації позитивної тональності – про Олега Ляшка, одна з яких, під заголовком «Ляшко або олігархи?» має ознаки джинси. І один текст нейтральної тональності стосується кандидатки Ольги Богомолець. Всі матеріали про кандидатів не марковані. Просвітницький матеріал юридичного спрямування містить вкладка «Сорока».

Газета «Свобода» ( видання обласних ради та адміністрації), 21 травня
Передвиборчим контентом зайнято дві і одна третя полоси. В матеріалі «Соціологія чи технологія?» приблизно порівну присвячено увагу Юлії Тимошенко та Петру Порошенку і трохи меншу Сергію Тігіпку ( про всіх йдеться в нейтральній тональності). Окрім цих кандидатів в номері останнього передвиборчого тижня фігурують ще тільки Анатолій Гриценко – 1 нейтральний немаркований текст з ознаками джинси ( є і в інших місцевих ЗМІ), Олег Ляшко – 1 позитивний немаркований матеріал з ознаками джинси ( теж є і в інших місцевих ЗМІ), а також Олег Тягнибок в фото-анонсі його зустрічі з виборцями на першій полосі газети.
Найбільше тексту за обсягом і найбільше позитиву – про Тимошенко, на другому місці – Порошенко. Всі матеріали номера про кандидатів у президенти немарковані, хоч видання має спеціальну рубрику для політичної реклами, про що вказано у його вихідних даних. Матеріалів просвітницького спрямування не було.

RІА плюс, 21 травня
У номері тижневика за звітний період є лише один передвиборчий матеріал обсягом у третину полоси – «Маємо справу з двома божевільними: один – у Москві, друга – у Києві». Цей текст негативної тональності про Юлію Тимошенко маркований спеціальними рубриками «Прес-служби» та «Політична позиція», що вказані у вихідних даних газети як такі, під якими публікуються матеріали на правах реклами.
Просвітницької інформації в цьому номері не було.

«Вільне життя», 21 травня
Передвиборчій тематиці присвячено майже дві полоси з-поміж 16-ти. По одному – позитивний, негативний і нейтральний – матеріалу присвячені Юлії Тимошенко. Про Петра Порошенка – 1 нейтральний текст і 2 позитивних ( в т.ч. Декларація єдності громадських організацій і рухів Тернопільщини на його підтримку). 1 позитивна і 1 нейтральна публікація – про Анатолія Гриценка, остання, «Олігархи не будуть служити народу», є також в інших місцевих ЗМІ і має ознаки джинси. 1 текст-плакат нейтральної щодо кандидата тональності стосується Сергія Тігіпка. Маркований, як політична реклама, лише фото-анонс про зустріч Олега Тягнибока з виборцями на першій сторінці газети. Також про нього в номері є ще одна публікація позитивної тональності. Просвітницької інформації для виборців в цьому номері не було.

ІНТЕРНЕТ

Сайт 20 хвилин
З 205-ти інформацій, розміщених на сайті за звітний період,передвиборчої тематики стосувалися 10. Однак вони стосувалися в основному ситуації з підготовкою до виборів як в регіоні так і за його межами. Втім, кілька нейтральних повідомлень стосовно кандидатів все-таки було – по одній щодо Юлії Тимошенко, Петра Порошенка і Олега Тягнибока. Одна інформація за 21 травня мала просвітницький характер – про те, як додати себе в списки виборців через суд. День тиші перед виборами витримано. Джинси чи чорного піару не виявлено.

Сайт «За Збручем»
З 184-х розміщених на сайті в звітний період інформацій президентських виборів стосувалися 24. Однак у переважній більшості з них йшлося не про власне кандидатів, а про ситуацію з підготовкою до виборчого процесу. Щодо кандидатів, то було опубліковано 2 опосередковано негативних (приміром, про використання чорного піару представниками її виборчого штабу) та 3 нейтральних інформації стосовно Юлії Тимошенко, 2 нейтральних стосовно Петра Порошенка і 1 нейтральну стосовно Ольги Богомолець. Одна інформація – про те, як знайти свою виборчу дільницю через інтернет – носила просвітницьке спрямування. День тиші перед виборами витримано не повною мірою. Так як факти з інформації від громадських спостерігачів про порушення кандидатів і їх штабів в ході кампанії, опублікованої саме 24 травня, все-таки могли частково вплинути на остаточний вибір когось з громадян. Джинси чи чорного піару не виявлено.

Сайт «Погляд»
З-поміж 117-ти інформацій сайту за звітний період виборів стосувалися 16, переважна більшість з яких так чи інакше стосувалася кандидатів у президенти. Найбільше уваги приділено кандидату Олегу Ляшку – 4 інформації нейтральної тональності. 1 опосередковано негативна і 1 нейтральна стосувалися Юлії Тимошенко, 1 нейтральна і 1 позитивна – Петра Порошенка, 1 позитивна і 1 нейтральна – Дмитра Яроша, 1 позитивна – Анатолія Гриценка. Коротко також згадувалися Михайло Добкін, Олег Тягнибок, Сергій Тігіпко та Ольга Богомолець. Просвітницький характер мала лише 1 інформація – про те, як знайти свою виборчу дільницю за допомогою інтернету. День тиші перед виборами витримано. Джинси чи чорного піару не виявлено.

ТЕЛЕБАЧЕННЯ

ТВ-4 (комерційний канал)
Щодо кандидатів у президенти, то у програмах новин каналу «Провінційні вісті» лише два рази біжучим рядком був згаданий Петро Порошенко. Жодних сюжетів, присвячених їм, не було. Натомість транслювалася (майже щодня) ціла низка сюжетів про підготовку до виборів в місті та області – прес-конференція на цю тему начальника обласної міліції, коментарі голови окружної виборчої комісії, відповідальних працівників міськради, служби надзвичайних ситуацій тощо. Окрім цього 22 травня був показаний сюжет про аналіз активістами громадських організацій програм кандидатів у президенти на предмет присутності в них пунктів щодо молодіжної політики. 23 травня – сюжет із засідання Тернопільського прес-клубу, де громадські експерти оцінювали перебіг виборчої кампанії. Джинси не виявлено. Для розміщення передвиборчих матеріалів канал використовував спеціальну рубрику «Фабрика подій». Рекламні відеоролики кандидатів маркувалися, як політична реклама. Вимог не транслювати агітаційних матеріалів у «день тиші» перед виборами дотримано.

ТТБ (державний канал)
В програмах новин телеканалу впродовж останнього передвиборчого тижня сюжети про кандидатів у президенти не транслювалися. Разом з тим щодня в ефірі були матеріали, присвячені підготовці до виборів ( іноді і по кілька сюжетів в одному випуску новин). 21 травня транслювався просвітницький сюжет для виборців про створений для них в інтернет-мережі спеціальний сайт. До деякої міри просвітницьким був і сюжет про акцію молодіжних активістів Тернополя з метою підвищення активності молоді на виборах Президента. 22 травня також транслювалося звернення голови обласної ради до населення із закликом прийти на вибори і репортаж-опитування про електоральні настрої тернополян і вплив на них політичної реклами . А 23 травня – сюжет про молодіжну акцію, спрямовану на підвищення активності молоді на виборах. Продовжували транслюватися по кілька раз на добу і короткі агітаційно-пропагандистські ролики про кандидатів під спеціальною рубрикою «Вибори 2014». Вимог не транслювати агітаційних матеріалів у «день тиші» перед виборами дотримано.

26.05.2014, 06:04
40 Переглядів