Подивіться, і ви все зрозумієте

30.12.2020, 14:03
858 Переглядів

На противагу дурницям та примітивізму вкупі з маніпуляціями, що безперервно ллються  з телеекранів, пропонуємо читачам чудову добірку розумних і корисних фільмів, підготовану активістами волонтерського просвітницького проекту з інформаційної гігієни «Як не стати овочем» ( https://www.facebook.com/inforules/ ).

   «За 2019-2020 з’явилося кілька хороших фільмів, які на пальцях пояснюють важливість інформаційної гігієни, – написано на сторінці проекту у Фейсбук. – Після їх перегляду глядачу стане зрозуміло, чому це проблема кожного з нас і чому тільки ми самі зацікавлені в її вирішенні». Далі – перелік стрічок з короткими анотаціями.

   «After Truth: Disinformation and the Cost of Fake News / Після правди: дезінформація і ціна фейкових новин»

   Документальний фільм, який досліджує феномен фейкових новин в США. В ньому наглядно показано, як дезінформація впливає на пересічну людину. Як вона змінює її мислення та поведінку. Як невинний фейк руйнує долі людей. Одна з ліній фільму – Pizzagate. Він привів до того, що озброєний чоловік під впливом фейкньюз поїхав рятувати дітей від педофілів. Звісно, нікого він не знайшов, проте своє життя зруйнував. Все це суттєво вплинуло на президентські вибори в США в 2016 році.

   «The Social Dilemma / Соціальна дилема»

   Якщо ти не платиш за товар, то товаром є ти. Ця фраза з фільму влучно пояснює квінтесенцію роботи цифрових платформ. А, отже, і ключових розповсюджувачів інформаційних вірусів. В стрічці колишні співробітники Google, Instagram і Facebook розказують про те, як вони маніпулюють користувачами. За це відповідають постійно оновлювані алгоритми, які допомагають сайтам прогнозувати інтереси користувачів, щоб продавати їм більше реклами. Робота самих алгоритмів показана дуже ілюстративно. Зрозуміють всі.

   «The great hack / Великий злам»

   Цей фільм  – про роботу компанії з Великої Британії Cambridge Analytica. Вона збирала інформацію про користувачів цифрових платформ в обхід їх самих.

Унікальне програмне забезпечення і досвідчені психологи Cambridge Analytica розробили алгоритм підтримки потрібних кандидатів. Ці дані використовувалися для втручання у вибори по всьому світу. В 2018-му році вибухнув гучний скандал щодо неправомірного використання даних 87 мільйонів користувачів Facebook для впливу на думку виборців Великої Британії і США.

   «Brexit / Брекзіт»

   Після “Великого зламу” рекомендуємо подивитися художній фільм “Брекзіт”, заснований на реальних подіях. Власне він і показує інструментарій Cambridge Analytica в дії. Це погляд “за лаштунки” британського референдуму 2016 року, коли було прийнято рішення про вихід Великої Британії з Євросоюзу. Одним з головних пропагандистів, що вплинули на думку голосуючих, став політичний стратег Домінік Каммінгс. В фільмі показана вся історія. Від виникнення ідеї брекзіту до її успішної реалізації. Він особливо буде цікавий тим, хто не знає, як нами маніпулюють політики. Він здатен зняти рожеві окуляри навіть з найзатятіших оптимістів.

   «The Politican / Політик»

   Щоб не впасти в депресію, але й не одягнути рожеві окуляри, варто після “Брекзіт” подивитися серіал “Політик”. Це якісний та веселий серіал, який реалістично показує політичне закулісся та його інструменти. Легко, з гумором, проте правду. В першому сезоні головний герой, багатий студент Пейтон, бореться за пост президента у власній школі. Щоб виграти вибори, потрапити до Гарварду і потім претендувати на пост Президента США. На мікро комьюніті показана робота реальних прийомів політтехнологів та виборчого штабу. В другому сезоні розмір і складність виборчого завдання збільшується. Пройшовши через типову для політика кризу поразки та зневіри, головний герой балотується в сенатори штату. На місце людини, яка займала посаду десятки років.

30.12.2020, 02:03
858 Переглядів