Юридичні консультації з роздержавлення ЗМІ. Інформація для редакцій-«пілотників»

31.03.2016, 22:10
26 Переглядів

Роз’яснення та відповіді на запитання дає юрист, член Національної спілки журналістів України Роман Руснак. Відповідно до Порядку формування переліку засобів масової інформації та редакцій, що підлягають реформуванню на першому етапі ( тобто беруть участь у пілотному проекті), трудові колективи повинні надати Держкомтелерадіо (копія – НСЖУ) такі документи:– клопотання друкованого засобу масової інформації та редакції про включення до Переліку;
– копію свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації;

– копію рішення трудового колективу про участь у реформуванні друкованого засобу масової інформації та редакції (у разі його прийняття);

– копію рішення засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції про реформування друкованого засобу масової інформації і редакції та про спосіб їх реформування;

– інформацію щодо сплати заборгованості із податків та обов’язкових платежів, ліквідування заборгованості із заробітної плати та виконання інших фінансових зобов’язань відповідно до законодавства
(у довільній формі)Після цього спільною для всіх «пілотників» буде постанова Кабінету Міністрів України, якою буде затверджено перелік учасників першого етапу реформування ЗМІ. Далі, згідно з «Дорожньою картою» реформування комунальних та державних ЗМІ, почнеться процедура реорганізації кожної редакції- «пілотника»:
– проведення других зборів трудових колективів (орієнтовно десь в липні місяці) з вирішення питань щодо перетворення редакцій в інші суб’єкти господарювання та проведення процедури реорганізації редакції (стаття 8 Закону про роздержавлення);

– державна реєстрація перетвореного підприємства, укладання договору про вихід з числа співзасновників друкованого ЗМІ (стаття 7);

– державна перереєстрація газети(стаття 14, частина 4);

– переукладення (укладання) господарчих угод на висвітлення діяльності органів влади, оренди приміщень, з обласними дирекціями Укрпошти, друкарнями тощо. 

Для редакцій, які беруть участь в пілотному проекті, процес реформування має завершитися  вже в жовтні цього року. Відтак на другому етапі здійснюватиметься реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій, що не були  реформовані на першому.  Таким ЗМІ раджу вже зараз починати шукати фінансову підтримку, підписуючи договори про висвітлення, шукати рекламодавців тощо – щоб підготуватися до реформування та майбутніх змін.

Звичайно, на сьогодні запитань є ще більше, ніж відповідей. Приміром, деякі засновники(співзасновники) висловлюють своє невдоволення – зауважу, що таке має місце не лише в нашій області – щодо передачі редакціям приміщення на безоплатній основі на 15 років.  Так само – щодо фінансування газети під час реформування. Ці очільники міст і районів просто не можуть собі уявити, що газета перестане бути їхньою «власністю», а при цьому ще й може мати такі пільги. Але закон є закон, тож правові відносини  між трудовими колективами та засновниками(співзасновниками) мають бути нормативно урегульованими. Інша справа, що цей Закон є  новим, практики застосування норм цього закону в дії немає, а тому логічно можна очікувати певний спротив і деяке нерозуміння з боку засновників(співзасновників) комунальних ЗМІ.  Але ми будемо вивчати кожну проблему й питання, які виникатимуть, щоб спільно  вирішувати їх  згідно чинного законодавства. В цілому хочу зазначити, що на сьогодні процес реформування комунальних друкованих ЗМІ в нашій області відбувається досить демократично, спокійно і у правовому полі.

Проект «Реформа роздержавлення комунальних друкованих ЗМІ в Тернопільській області» реалізовується за підтримки програми «Український Медійний Проект (У-Медіа)».

31.03.2016, 10:10
26 Переглядів