Літні люди навчалися медіаграмотності

17.07.2019, 08:31
74 Переглядів

   Однією з найбільш вразливих аудиторій для неправди та маніпуляцій, що поширюються у ЗМІ, на інтернет-сайтах та у соцмережах, є літні люди. По-перше, тому, що це покоління, яке виховувалось і формувалось у безумовній вірі засобам масової інформації. Тож тепер їм дуже складно повірити в те, що улюблений телеканал, приміром, перекручує новини, а газета, яку вони передплачують все життя, «махлює» з політичною рекламою. А по-друге, їм недоступна чи мало доступна така необхідна в наш час медіаграмотність. Бо якщо для молоді, скажімо, в навчальних закладах вводяться спеціальні курси, і такі ж успішно впроваджуються для людей окремих професій, як от журналісти, бібліотекарі чи педагоги, то літнім людям найчастіше немає де взяти таку інформацію у простій і зрозумілій для них формі. Тому їх свідомістю і підсвідомістю маніпулювати найлегше.

   Тернопільський прес-клуб вирішив змінити ситуацію на користь громадян старшого покоління, яке до того ж залишається дуже активним на виборах, тому було започатковано низку просвітницьких заходів з медіаграмотності, розрахованих на цю категорію. У першому такому взяли участь здебільшого активісти тернопільської громадської організації «Турбота про літніх», і йшлося на ньому про основи медіаграмотності та правила споживання інформації з телебачення та газет. Менторка заходу з медіаграмотності для літніх, Світлана Мичко розповіла, зокрема, про те, хто є власниками найпопулярніших українських телеканалів і як це впливає на зміст ефірів, як вирізняти фальшиві новини і пропаганду, якими бувають телевізійні маніпуляції та про специфіку передвиборчої агітації в пресі.

   Другою темою стала інформаційна безпека в Інтернеті, і їй приділили досить багато уваги, адже попереднє опитування показало, що половина присутніх читають новинні сайти і мають сторінки у соціальних мережах. Вони з великою цікавістю слухали про те, як «заманюють» різними побрехеньками заради показника відвідуваності сайти, про те, що таке інформаційні «вкидання», хто такі тролі та боти, як ведеться інформаційна війна і як від неї захищатися. А насамкінець слухачі дізналися про інтернет-ресурси, які допомагають дізнатися правду – сайти, де можна знайти повну об’єктивну інформацію, наприклад, про діяльність чинних депутатів Верховної Ради та джерела фінансування партій, перевірити «порядність» кандидатів та їх заяви, ознайомитися з коротким фаховим аналізом передвиборних програм тощо. Щоб на практиці продемонструвати, як працюють деякі сучасні програми, одному із присутніх було запропоновано привселюдно пройти опитування і дізнатися свій результат на онлайн-ресурсі IVote (https://www.ivote.com.ua), що супроводжувалося жвавим колективним обговоренням. До речі, в ході розмови слухачі взагалі задавали дуже багато запитань, що показало їхній неабиякий інтерес до теми.

   Захід проводився в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

 

17.07.2019, 08:31
74 Переглядів