Непрозорість, «джинса», «чорний піар»…

07.08.2012, 14:13
132 Переглядів

Через неврегульованість виборчого законодавства, політичні партії протягом останніх 4-х місяців активно проводили передвиборчу агітацію з необмеженими тіньовими виборчими фондами. Кошти, витрачені до моменту офіційної реєстрації та отримання статусу суб’єкта виборчого процесу, належним чином не обліковуються та не підлягають публічному звітуванню. Непрозорість виборчих видатків становить одну з головних проблем цьогорічної передвиборчої кампанії.
Напередодні офіційного старту виборчого процесу повноцінну агітаційну кампанію в Україні розпочали лише 6 політичних сил: Партія регіонів, ВО «Батьківщина», Комуністична партія України, партії «УДАР», «Україна – Вперед!» та ВО «Свобода». Інші партії поки не розгорнули загальнонаціональної діяльності. За словами Михайла Шелепа, аналітика кампанії спостереження Громадянської мережі ОПОРА, процес висування потенційних кандидатів у народні депутати України був непублічним. Лише партія Віталія Кличка «УДАР» заздалегідь оприлюднила повний перелік претендентів у загальнодержавному та одномандатних виборчих округах. ВО «Батьківщина», КПУ, ВО «Свобода» не проводили попереднього оприлюднення та обговорення списків кандидатів. Частину кандидатів в одномандатних округах Партія регіонів презентувала під час місцевих конференцій, втім, реального їх обговорення не було забезпечено. «Україна – Вперед!» у всіх регіонах продовжувала проводити акцію «Народний список», але кінцевий перелік кандидатів залишався невідомим до самого партійного з’їзду.
Поширюються випадки застосування «чорного піару», лідерами серед такого методу ведення передвиборчої боротьби є мажоритарники. Найбільше проявів «джинси» зафіксовано у місцевих комунальних та державних друкованих виданнях. Найчастіше в такий спосіб висвітлюється діяльність Партії регіонів, «Україна – Вперед!» «УДАРу» і «За Батьківщину».
Передвиборча кампанія у одномандатних округах розгортається навколо господарських проблем місцевих громад та соціальних потреб окремих груп виборців. Майже ніхто із кандидатів-мажоритарників досі не оприлюднив своїх планів щодо законотворчої діяльності. У перебігу передвиборчої кампанії в округах фіксується значна роль місцевих органів влади, оскільки їх сприяння суттєво підвищує ефективність ініціатив кандидатів-мажоритарників.
За інформацією громадської мережі ОПОРА

07.08.2012, 02:13
132 Переглядів