Про це йшла мова у Тернопільському прес-клубі під час відкриття виставки «Нові вибори – нові вироби», зорганізованої у рамках реалізації проекту У-МЕДІА «Вибори 2012». За словами керівника проекту Анжели Кардинал, прес-клуб організовує такі виставки під час кожного виборчого процесу. На них представлені партійні вироби до виборів різних політичних сил та кандидатів. «Дуже цікаво, відтак, простежувати, якими різними способами намагаються суб`єкти виборчого процесу досягти прихильності електорату». Щоб краще розібратися у психологічних тонкощах виборів, у символіках та гаслах партій, на засідання прес-клубу було запрошено кандидата психологічних наук Тернопільського національного технічного університету Наталку Гаєвську.
Оглянувши виставку, психолог розповіла багато цікавого про те, яким чином психологічно впливає колір тих чи інших партій на свідомість не тільки окремого виборця, а на сам електорат, на суспільство. «Білий колір – колір духовної невизначеності. Людина, яка бачить цей колір, на рівні підсвідомості відчуває, що є якась незавершеність, якісь недомовки. Яскраво-червоний, який використовує партія «УДАР», сприймається як заклик до дії, бо на підсвідомості такий колір викликає активність», – зазначила Наталія Гаєвська. До речі, за її словами, історично так склалося, що червоний колір є кольором королів, володарів, але це і колір диктаторів. Успішним для використання у партійній символіці є зелений колір, стверджує психолог, бо сприймається він як колір гармонії та спокою. Жовтий означає нескінченність та надію, однак у деяких він може викликати тривогу. «Насичений синій колір – це колір свободи. Можливо, недарма цей колір обрала для себе «Свобода». Цей колір спонукає до надії, що все буде добре, – розповіла Наталія Гаєвська. – «Партія регіонів» використовує більше блакитний колір, який має інші трактування впливу на підсвідомість. Блакитний – колір духовних мрійників, вказує на неспроможність відстоювати власні інтереси. До речі, вчені довели, що народи прапори яких мають цей колір, часто можуть бути здобиччю інших». За словами психолога, найбільш органічна, цілісна реклама, – у партії «УДАР», вдалою можна вважати агітаційну та рекламну діяльність самовисуванця Володимира Клименка, а також Об`єднаної опозиції. Найбільш невдалою психолог вважає політичну рекламу партії Н. Королевської «Україна-Вперед!».
Виставка «Нові вироби-нові вибори» діятиме до дня тиші. Її демонтують у п`ятницю перед виборами.
Як впливають на виборців партійні кольори, символіка та гасла з точки зору психолога
