База псевдосоціологів та політичних піарників. Версія 2.0

13.01.2021, 17:10
169 Переглядів

Нове життя бази псевдосоціологів та політичних піарників. Псевдоексперти множаться з шаленою швидкістю, але ТЕКСТИ мають відповідь. З 2015 року ми уважно стежимо за людьми, які «торгують рейтингами»: вони завищують відсотки для своїх замовників, знижують для конкурентів, коментують у ЗМІ на користь тих, хто заплатив. Вони представляються «соціологами», «політологами», «експертами», є навіть політичні астрологи!

Лише за останній рік ми додали до нашої бази псевдосоціологів та прихованих піарників близько 50 «політичних експертів» (а оновили ще більше). Три десятки з цих «псевдоекспертів» піарили Віктора Медведчука, Вадима Рабіновича та їхню партію «Опозиційна платформа — За життя».

На цей момент у базі зібрана інформація про близько 100 псевдосоціологічних служб та більш ніж 200 прихованих піарників, які оприлюднювали сумнівні результати або піарили певних політиків протягом останніх 15 років.

Організації, що оприлюднюють фальшиві дослідження, зазвичай намагаються називатися якось нейтрально-поважно, як-от «Київський центр політичних досліджень та конфліктології» … Але їх видають приховані зв’язки з політиками, відсутність згадок про інші дослідження у періоди між виборами, масові вкиди однакових новин про їхні опитування у маніпулятивних медіа, істотні розбіжності між результатами опитувань від авторитетних служб та власне результатами голосувань. Це і є критерії, за якими фігуранти потрапляють до бази «Продавці рейтингів».

Завдяки цьому українські ЗМІ оперативно дізналися про інформаційні провокації на президентських виборах 2019 року. Також база допомагала відокремити справжніх експертів від продавців «рейтингів» на виборах до Верховної Ради, а в цьому році — на місцевих. Наша стаття про псевдосоціологів Пальчевського потрапила в звіти міжнародних спостерігачів.

Ми також розкрили організовану групу з 13 (!) осіб та 6 організацій, які протягом 2015—2020 років систематично завищували шанси колишнього регіонала, президента Одеської юридичної академії Сергія Ківалова.

Однак підтримка цієї бази потребує витрат, які наше невелике ЗМІ більше не може собі дозволити. Щоб знайти підтвердження діяльності окремих псевдосоціологів і служб та навести докази їхніх маніпуляцій, потрібно перелопачувати купу інформації за довгий період часу — це дуже тривалий і витратний процес.

Псевдосоціологи та псевдоексперти з’являються швидше, ніж ми встигаємо їх зафіксувати в базі, особливо під час виборів. При цьому ми переконані, що наша база має велике суспільне значення.

Тому ми шукаємо кошти:

  1. Щоб оплатити роботу аналітика, який надалі буде підтримувати базу.
  2. Щоб зробити її зручнішою у використанні.
  3. Щоб додати новий функціонал.

Чого не вистачає нашій базі і що ми зробимо?

  • Новий, зручніший інтерфейс
  • Розширений пошук — щоб шукати не лише за прізвищем чи назвою, а й за контекстом.
  • Візуалізація зв’язків із політиками — кого піарять псевдоексперти в різний час?
  • Псевдопрогнози — приклади останніх публікацій від псевдоекспертів у реальному часі.

Також ми хочемо інтегрувати базу з нашим проектом моніторингу дезінформації і показати, як фейкові рейтинги і коментарі псевдоекспертів поширюються сайтами-сміттярками.

Резонанс

За п’ять років сторінки «Бази псевдосоціологів та політичних піарників» переглянули 200 тисяч разів. Це один із наших найвідвідуваніших проектів за весь час існування «Текстів».

На базу регулярно посилаються всеукраїнські та регіональні ЗМІ, коли досліджують невідомі організації, що вигулькують напередодні виборів. Це, зокрема, «Радіо Свобода», «Німецька хвиля», «Український тиждень», Суспільне телебачення та багато регіональних видань.

Наш проект неодноразово радили провідні фактчекерські організації України — «Стопфейк», «По той бік новин», «Без брехні», а також Уляна Супрун. Часто під статтями чи постами, де фігурують люди з нашої бази, можна побачити посилання на сторінки з нашого проекту, які залишають звичайні читачі.

Та ми впевнені, що про нашу базу має знати більше людей — щоб користуватися нею перед тим, як репостнути чийсь допис, попросити про коментар чи запросити на ефір. Бо псевдоексперти спотворюють реальність і маніпулюють громадською думкою.

На що саме потрібні кошти?

На оплату аналітика, програміста і дизайнера.

А також невелика частина на промокампанію.

Якщо ми зберемо зазначену суму, Міжнародний фонд «Відродження» подвоїть зібрані кошти.

https://biggggidea.com/project/baza-psevdosotsiologiv-ta-politichnih-piarnikiv-versiya-20/

13.01.2021, 05:10
169 Переглядів