Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) оголошено конкурсний відбір вчителів для п’ятої хвилі загальнонаціонального проєкту “Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність”.
«Команда переконана: саме вчителі повинні стати амбасадорами медіаграмотності в українському суспільстві. Навчити своїх учнів бути стійкими до впливів, розрізняти неякісну інформацію і цінувати якісну. Зрештою, не просто пройти навчальну програму, а виховати нове покоління українців, які орієнтуватимуться в лавині інформації і завжди ухвалюватимуть усвідомлені рішення в житті. Саме тому через інтеграцію інфомедійної грамотності у шкільні предмети ми прагнемо розвинути в молоді навички критичного сприйняття інформації та медійної грамотності», – написано на сайті проекту.
Отже, IREX шукає вчителів, які викладають історію, українську мову та літературу, а також мистецтво. Перевага надаватиметься тим педагогам, які у 2022/2023 навчальному році викладатимуть історію у 8-10 класах, українську мову та літературу у 8-9 класах, та мистецтво у 9 класі. Тим, які мають: мотивацію до участі у проекті та усвідомлення важливості інтеграції інфомедійної грамотності у навчальний процес; технічну можливість проходити онлайн-навчання (інтернет, комп’ютер) вдома або в школі; доступ до технічного обладнання (проєктор/ телеекран/ мультимедійна дошка тощо) для демонстрації презентації, аудіо, відео, фото на уроках у школі (усі матеріали для уроків в електронному форматі вчителі отримають після проходження навчання). Тим, хто готовий зробити свої уроки сучаснішими і зацікавити учнів у вивченні предмету, а також до викликів в освіті. Хто вважає, що онлайн формат відкриває нові можливості для роботи та навчання, має бажання та час навчатися і надалі використовувати розроблені в рамках проєкту матеріали на своїх уроках. Щоб взяти участь у конкурсі, потрібно заповнити форму за посиланням – https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=5uCZwdpjvkWO6-dSLAFy0UdGes5-QX1NqCiR3b3tU8tUM1paMllVWjAzVzBNNTQ1MzMwQzgxUjQ4QS4u. Ну і потрібно поспішати, бо реєстрація на конкурс триватиме лише до 4 листопада цього року.
Ставши учасниками проекту, вчителі долучаться до спільноти 3295 прогресивних колег з 1293 шкіл України. Пройдуть навчання з медіаграмотності та методик її викладання на уроках. Отримають доступ до електронних навчально-методичних матеріалів з свого предмету (інтерактивні вправи, презентації та роздатковий матеріал), розроблені за методикою IREX, але в межах чинної програми. А також – до регулярної інформаційної розсилки про онлайн-інструменти, корисні ресурси для освітян та учнів, поради для професійного та особистісного розвитку, трендові теми, які стосуються інфомедійної грамотності. Зможуть долучитись до навчальних вебінарів, які регулярно проходять у межах проєкту та присвячені широкому спектру тематик, пов’язаних із викладанням інфомедійної грамотності та професійним розвитком освітян: “Соціальні мережі: можливості, безпека, інформаційна гігєна”, “Нові технології для освіти та самореалізації учнів та вчителів: блоги, подкасти, комікси”, “Пропаганда: чому ми такі вразливі”, “Цифрова безпека”, “Освітній сторітелінг” та інші. Матимуть можливість в онлайн-режимі спілкуватися та обмінюватись досвідом зі своїми колегами з 24 областей України.
Впродовж листопада-грудня IREX проведе підготовку вчителів-учасників проєкту в онлайн-форматі. А з січня вони вже використовуватимуть матеріали з інфомедійної грамотності на своїх уроках та братимуть участь у навчанні, онлайн-сесіях та конкурсах, організованих IREX в рамках проєкту.
Нагадаємо, що проєкт “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність” виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольства Сполучених Штатів Америки та Посольства Великої Британії в Україні, в партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси. Його мета – допомогти українським школярам набути навичок критичного сприйняття інформації й усвідомити цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти. Спираючись на розроблені IREX та перевірені на практиці методики медійної та інформаційної грамотності, проєкт допомагає розвинути ефективну сталу модель інтеграції навичок критичного сприйняття інформації в навчальний процес загальної середньої освіти.
Фото IREX