Прийнято нові правила щодо контенту в популярних соцмережах

25.04.2022, 18:00
1086 Переглядів

Євросоюз погодив нові правила для Facebook, Google і Twitter та інших великих онлайн платформ щодо контенту. Відтак їм треба буде докласти більше зусиль для боротьби з його незаконною складовою, інакше доведеться сплачувати великі штрафи. Про це повідомляє   MediaSapiens з посиланням на низку інших інформаційних ресурсів.

Європейська Рада та Європейський парламент уклали попередню угоду щодо закону про цифрові послуги (DSA), який спрямований на захист цифрового простору від поширення нелегального контенту та забезпечення захисту основних прав користувачів. Угода була досягнута вранці 23 квітня після переговорів між країнами-членами ЄС, Єврокомісією та Європарламентом. «DSA оновить основні правила всіх онлайн-сервісів в ЄС. Це гарантує, що онлайн-середовище залишиться безпечним простором, що забезпечить свободу вираження думок та можливості для цифрового бізнесу. Це на практиці реалізує принцип, згідно з яким те, що є незаконним в офлайні, має бути незаконним в онлайні. Чим більший розмір, тим більше обов’язків у онлайн-платформ», — сказала голова Європейської комісії Урсула фон дер Ляйєн.

Reuters пише, DSA є другою частиною стратегії голови антимонопольного комітету ЄС Маргрете Вестагер щодо стримування Alphabet (GOOGL.O), Meta (FB.O) та інших технологічних гігантів США. Цей закон покликаний «змусити Google, Amazon, Apple, Meta та Microsoft змінити свої основні методи ведення бізнесу в Європі».

«DSA включає нові правила, які вимагатимуть, щоб платформи Big Tech, включаючи Facebook та Instagram (належить Meta) і YouTube (належить Google), оцінювали та керували системними ризиками, пов’язаними з їхніми послугами, такими як пропаганда ненависті та поширення дезінформації. Вперше великі технологічні компанії також повинні будуть проходити незалежний щорічний аудит, а також надавати регуляторним органам і стороннім дослідникам, включаючи громадянське суспільство, доступ до даних платформи та уявлення про їхні алгоритмічні “чорні скриньки”, щоб забезпечити більший контроль і підзвітність», — розповіли в Amnesty International.

DSA передбачає:

що уряди ЄС можуть вимагати видалити незаконний контент (наприклад, матеріали, які пропагують тероризм, сексуальне насильство, мову ненависті, комерційне шахрайство тощо);

заборону таргетованої реклами, спрямованої на дітей або заснованої на конфіденційних даних, таких як релігія, стать, раса та політичні погляди;

заборону підходів, які вводять людей в оману і змушують їх ділитися персональними даними;

нові заходи щодо протидії незаконним товарам, послугам або контенту в інтернеті (механізм, що дозволяє користувачам легко помічати такий контент);

нові зобов’язання щодо відстеження бізнес-користувачів на онлайн-ринках;

можливість оскаржувати рішення платформ про модерацію контенту та домагатися відшкодування збитків.

Крім того, закон вимагатиме, аби великі онлайн-платформи та онлайн-пошукові системи вживали конкретних заходів під час кризи. Ці вимоги були включені в документ після повномасштабного вторгнення Росії в Україну та пов’язаної з цим дезінформації.

За порушення правил DSA компанію можуть оштрафувати «на суму до 6% її світового обігу», водночас повторні порушення можуть призвести до заборони вести бізнес в ЄС. З компаній також стягуватимуть щорічну плату (до 0,05% річного доходу по всьому світу) для покриття витрат на контроль за дотриманням правил.

 

25.04.2022, 06:00
1086 Переглядів