Тернопільські школярі взяли участь у воркшопах з медіаграмотності

30.08.2021, 22:48
383 Переглядів

Школярі з Тернополя, разом з ровесниками зі Львова, Івано-Франківська, Чернівців, Рівного, Житомира та Харкова, взяли участь у триденних воркшопах з медіаграмотності, які проходили на базі Львівської правничої гімназії.

 Ці воркшопи стали стартом нового проєкту з медіаграмотності  «Молодь дебатує» , а метою організатори визначили підготовку кожного з учасників таким чином, «щоб актуальні теми, які виносяться на дебати, стали відправною точкою до вивчення фактів та глибоких самостійних досліджень». На сайті проєкту повідомляється, що до навчального процесу залучені німецькі та українські фахівці, експерти профільних галузей та представники українських ЗМІ. Зокрема, серед них – німецький режисер-документаліст Маркус Вельш та журналістка українського інтернет-проєкту «StopFake» Аліна Мосендз. 

    «З розвитком медіа сформувалось нове покоління підлітків –  діджитал покоління. Чому може навчити їх попереднє покоління? Як працює журналістика і які існують підходи, не лише у веб-медіа? Але ми хочемо дати набагато більше – розуміння окремих тем та різних підходів до їх дослідження. На мою думку – це окремий напрямок роботи, який ми проводимо з різними німецькими та українськими експертами, які були запрошені до участі в проєкті і з якими були записані відео. Ми намагаємось навчити, як можна використовувати глобальні знання з окремих тематик», – розповів  Маркус Вельш. За словами журналістки проєкту «StopFake.org» Аліни Мосендз, яка презентувала на воркшопах лекції з медіаграмотності, фактчекінгу та дезінформації, учасники на таких заходах стають не лише слухачами, але і активними учасниками. «Чому проєкт важливий? Тому що медіаграмотність важлива. І це не те, що вчитися користуватися смартфоном чи комп’ютером, ні. Це вміти розрізняти новини, інформацію. Критично її осмислювати та оцінювати. Це важливо також тому , що з дитячого та підліткового віку можна набути навичок, які використовуватимуться в житті», – зазначила вона.

   Серед тем, які обговорювались – проблеми чистоти води та утилізації сміття в Україні і досвід вирішення цих проблем у Європі, висвітлення Чорнобильської катастрофи, проблематика запровадження вакцинації. Після воркшопів школярі впродовж трьох місяців готуватимуть власні дослідження у своїх містах. Під час цієї роботи координатори проєкту залучать для фахового супроводу місцевих журналістів, активістів та експертів у різних галузях, наприклад, боротьби з корупцією, охорони навколишнього середовища, істориків. Очікується, що в результаті учасники проєкту створять відео, інтерв’ю або документальні матеріали.

На фото – про фактчекінг розповідає Аліна Мосендз

Фото з сайту проєкту “Молодь дебатує”

30.08.2021, 10:48
383 Переглядів