Як вами можуть маніпулювати на  YouTube

02.08.2021, 10:18
424 Переглядів

Поради та застереження від відомої  фахівчині з  інформаційної гігієни Оксани Мороз та її проекту «Як не стати овочем»  https://www.facebook.com/inforules .

Як ви обираєте, яке відео на YouTube подивитися? От сформували запит і вам рекомендують 10 відео на цю тему – яке оберете? Те, де більше переглядів? Чи те, де цікавіший заголовок? Наприклад – «Таємна технологія ФБР»? YouTube — це суб’єктивізм і ще раз суб’єктивізм. Тому найбезпечніший шлях споживання там суспільно-політичної інформації — це цілеспрямовано шукати інформацію від відомої й перевіреної людини або медіа. Якщо просто зайти в пошуковий рядок і написати запит, то першими будуть ті відео, які якраз дивитися не варто.

Те, що має насторожити:

   – анонімний канал — автора немає або про нього немає інформації в Google та соціальних мережах;

    – автор каналу відомий, проте є в базі псевдоекспертів і прихованих піарників.      Важливо звертати увагу, з якими медіа та блогерами він часто взаємодіє. Якщо вони із поганою репутацією, то і цей такий. Це також може проявлятися в рекомендації каналів, відео, підписці на інших блогерів;

   – це канал-збірка різного хайпового контенту (дуже популярний, резонансний), тобто він не має якоїсь спеціалізації — говорить про те, що зараз на піку популярності;

   – це канал-сміттярка — маскується під медіа, проте ним не є. Все, як і з сайтами;

   – у назві каналу є слова — Скандал, Сенсація, Важливо, Ексклюзивно, Розслідування тощо, тобто ті, які емоційно мають тебе підштовхнути вірити інформації;

   – назви відео, заголовки містять перелічені вище слова;

   – під описом відео немає джерел або вони неправдиві.

   Важливий момент — у YouTube набагато простіше імітувати штучну популярність. Тут значно менше обмежень щодо використання ботів (штучно створені «люди» у YouTube), ніж у тому ж Facebook. Для створення штучної популярності використовують усі чинники: накручують кількість підписників каналу, перегляди відео, взаємодію з відео — уподобання та коментарі.

   YouTube намагається з цим боротися, проте не дуже успішно. Відповідно за допомогою всього цього маніпулятори вміло підігрують алгоритмам та їхні відео показують тобі першими. Крім того, включається все той же стадний інстинкт; якщо у відео багато переглядів, значить його потрібно переглянути. Далі офіційні технології роблять усе за тебе — затягнуть у кролячу нору.

02.08.2021, 10:18
424 Переглядів