Не забудьте взяти квиток!

15.06.2019, 12:13
321 Переглядів

   Кожний з нас, мабуть, не раз, оплачуючи проїзд у маршрутці, легковажно не брав квитка, навіть коли водій відразу його видавав. Але так робити не можна й не треба! «Згідно із Законом України “Про автомобільний транспорт”, кожен пасажир маршрутного таксі зобов’язаний мати при собі квиток – проїзний документ встановленої форми, який надає право пасажиру на одержання транспортних послуг»https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/176-97-%D0%BF .
   Для чого брати в маршрутці квиток? Ось що говорить з цього приводу юристка Оксана Томчишен: «По-перше, це ваш обов’язок, а безквитковий проїзд – це адміністративне правопорушення, за яке передбачені штрафи. По-друге, квиток на право проїзду – це ваш договір перевезення, тож як і будь-який договір, це ваш захист. У разі, приміром, якщо маршрутка потрапить у ДТП й пасажир зазнає травм, то витрати на його лікування та реабілітацію має сплачувати винуватець ДТП. Та довести, що пасажир постраждав в цій аварії, можна тільки пред’явивши квиток на проїзд. Інакше – це вже не потерпілий, а пасажир, який їхав “зайцем”. Якщо ви у відрядженні – квиток є підставою для компенсації витрат. Крім того, якщо водій не дотримується своїх обов’язків, передбачених законом, і цим самим завдав вам збитків, ви маєте можливість отримати відшкодування». До речі, яскравим прикладом-підтвердженням є матеріал на офіційному веб-сайті регіонального центру з надання безоплатної вторинної допомоги у Тернопільській області, коли стягнути 15 000 гривень моральної шкоди з недобросовісного перевізника допоміг жителю Тернополя адвокат системи БПД.
Що робити, якщо водій не видає квиток? «Спершу варто нагадати водію, що він не видав вам квиток, – каже Оксана Томчишен. – Якщо ж водій відмовляється виконувати вашу законну вимогу, занотуйте інформацію про перевізника, дані водія, номер маршруту і номерний знак транспортного засобу. Після чого рекомендуємо звернутись зі скаргою в Управління транспорту, комунікацій та зв’язку Тернопільської міської ради. Додатково до справи можна залучити юриста. Якщо ж конфлікт на місці загострюється – телефонуйте 102, щоб повідомити про правопорушення».

Ольга Демчук

Фото автора

15.06.2019, 12:13
321 Переглядів