Кандидати у депутати роздаровують, хто що може

06.07.2019, 14:24
145 Переглядів

Тернопільська ОПОРА повідомила нові факти про активну благодійну діяльність кандидатів в народні депутати, інформація про яку поширювалася у соціальній мережі Facebook та на сайтах місцевих ЗМІ впродовж минулого тижня.


Зокрема, йдеться про подарунки виборцям від Андрія Богданця, Володимира Кравця, Івана Чайківського та Богдана Яциковського. «27 червня на сторінці громадянської організації «Нескорені духом – особи з інвалідністю» в соціальній мережі Facebook був розміщений допис із словами подяки за допомогу від заступника генерального директора ПрАТ «Птахофабрика Тернопільська» Андрія Богданця, який є кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі № 163 (м. Тернопіль) від партії «Слуга народу», – інформує комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Тернопільській області Марія Домська. – На цій же сторінці було опубліковане інше повідомлення про те, що 51 особа отримала допомогу від Андрія Богданця. З доданих фото зрозуміло, що роздавали курячі яйця».
Інтернет-видання «За Збручем» написало 30 червня про урочисту передачу автомобіля швидкої допомоги для громади Вишнівецької ОТГ. У статті йшлося, що техніку доправили з Німеччини, а фінанси для транспортування надало ПАП «Добрий самарянин» за ініціативи голови громади і кандидата у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі №164 Володимира Кравця.
На сторінці кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі №165 (м. Зборів) Івана Чайківського в соціальній мережі Facebook 30 червня був розміщений допис про те, що під час футбольного матчу в другому турі чемпіонату області «Тернопільський м’ясокомбінат» та ПП «Агрон» розіграли між вболівальниками призи. «Тернопільський м’ясокомбінат» є структурним підрозділом компанії «Агропродсервіс», генеральним директором якої є Іван Чайківський. Повідомлення із словами подяки Івану Чайківському та компанії «Агропродсервіс» за сприяння в організації благоустрою доріг сіл Саранчуки, Шумляни та Тростянець було поширене на сторінці кандидата 28 червня. За інформацією із допису від 26 червня, Іван Чайківський взяв участь у засіданні Колегії Зборівської РДА, де також мав можливість виступити. У тексті йшлося: «Вислухавши керівників департаментів про досягнення, проблеми та стан реалізації національних реформ (особливо в медичній сфері), я прийняв доволі важливе рішення – придбати карету швидкої медичної допомоги для Зборівського району від імені компанії «Агропродсервіс».
30 червня на сторінці «Моя Лановеччина» в соціальній мережі Facebook був опублікований допис, у якому дякували кандидату у депутати в одномандатному виборчому окрузі № 164 (м. Збараж) Богдану Яциковському за подарунок для парафії храму в селі Шушківці (Лановецький район). На доданих до повідомлення фото кандидат передає священнику ризи. Подібний подарунок кандидат-мажоритарник зробив для парафії храму села Іванківці (Лановецький район). Інформація про це була опублікована 26 червня в соціальній мережі у дописі, де була позначена сторінка Богдана Яциковського.
Ось як коментує ці факти координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка: «У статті 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України» зазначено форми та засоби для проведення передвиборної агітації, наприклад, проведення публічних дебатів, дискусій стосовно положень передвиборних програм, своєї діяльності чи ідеологій відповідної політичної партії. Водночас із наближенням дня голосування у публічному просторі зустрічається інформація про подарунки чи обіцянки матеріального характеру від осіб, які є кандидатами в народні депутати. У даних випадках нам не відомо чи із передачею подарунків від кандидатів проводилась агітація, однак нагадаю, що у частині 14 статті 74 відповідного Закону зазначено обставини при яких проведення агітації є непрямим підкупом виборців. Відповідно до частини 14 статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України» забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей. Описана вище форма ведення передвиборної агітація, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну партію чи кандидата у депутати або згадуванням назви партії чи імені кандидата, є непрямим підкупом виборців».

06.07.2019, 02:24
145 Переглядів