Чим грішать наші журналісти, висвітлюючи передвиборну кампанію

18.02.2019, 15:55
292 Переглядів

У Тернопільському прес-клубі відбувся тренінг для журналістів на дуже актуальну зараз  тему  – «Якісне висвітлення виборчого процесу». В ролі медіатренера, як і було анонсовано, виступав Ігор Куляс – один з кращих в Україні фахівців з інформаційної журналістики, співавтор посібника «ЗМІ та вибори. Саморегуляція, безпека, закони». Зрозуміло, що слухачі задавали йому дуже багато запитань. Одне з них звучало так: « Які помилки і порушення щодо професійних журналістських стандартів у висвітленні президентської передвиборної кампанії ви помічаєте зараз на телеканалах та інтернет-сайтах найчастіше?».

   – На жаль, їх вистачає, – відповів Ігор Куляс. – Найменше порушень є щодо оперативності, і дуже багато – щодо точності. Телебачення страждає відсутністю чи недостатньою повнотою бекграундів ( додаткової інформації щодо минулого, яка допомагає правильно зрозуміти і оцінити те, що відбувається зараз – авт.). Щодо балансу думок, то тут, як то кажуть, все зрозуміло, адже фактично кожна редакція з тих чи інших причин грає на користь того чи іншого кандидата. Стандарт відокремлення фактів від думок – це взагалі не в правилах нашого журналізму, колеги чомусь постійно намагаються додавати щось від себе і робити якісь висновки.  Схоже і з дотриманням стандарту достовірності – в спадок від СРСР нам залишилась звичка не називати джерела інформації. Натомість вживаються такі загальні фрази, як, приміром, «на думку експертів». На Заході в такому випадку називають конкретних осіб, тобто хто саме вважає так або інакше. І, нарешті, доступність. На жаль, журналісти часто некомпетентні, або ж слабо розбираються в темі, яку висвітлюють. Також вони вживають назви і терміни, незрозумілі для загалу, не пояснюючи їх, що аж ніяк не сприяє правильному розумінню інформації.

   Детальний матеріал про тренінг Ігоря Куляса та проблеми української журналістики, на вирішення яких він був спрямований, читайте незабаром.

Тренінг проведено за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

18.02.2019, 03:55
292 Переглядів