Ексголова Тернопільської облдержадміністрації Степан Барна зманіпулював даними про малокомплектні школи і сказав неправду про ремонт доріг

18.01.2020, 10:10
697 Переглядів

Після звільнення з посади голови Тернопільської ОДА Степан Барна не залишив політичну діяльність, і з’являється у різноманітних виданнях з інтерв’ю, де оцінює свою діяльність на посаді керівника області, а також роботу нового керівництва країни. Чи правдиві деякі його заяви у ЗМІ, перевіряли фактчекери.

ЗАЯВА 1. «З 1 січня всі малокомплектні школи переходять на баланс громад. Де, очевидно, виникне ключова проблема забезпечення фінансування. Отже, влада руками громад хоче закрити малокомплектні школи (майже 300 навчальних закладів в області)».

ВЕРДИКТ: МАНІПУЛЯЦІЯ/ ФАКТИЧНА ПОМИЛКА

ДОКАЗИ ТА АРГУМЕНТАЦІЯ:

Твердження Степана Барни про те, що у громад виникнуть проблеми із фінансуванням малокомплектних шкіл є лише здогадками, адже він не є керівником жодної громади та не розподіляє бюджет ОТГ за її потребами. А тому наступна заява про те, що влада хоче закрити малокомплектні школи є нічим іншим, як маніпуляцією.

Окрім того, у цій заяві Барна допустив фактичну неточність, адже згідно із відповіддю Тернопільської ОДА на наш запит, на території області функціонують 120 малокомплектних шкіл, а на територіях об’єднаних територіальних громад області з містами обласного значення знаходиться 49 малокомплектних шкіл.

ЗАЯВА 2. «Після інавгурації президента Зеленського в Тернопільській області не зроблено жодного кілометра поточного середнього ремонту доріг державного значення».

ВЕРДИКТ: НЕПРАВДА

ДОКАЗИ ТА АРГУМЕНТАЦІЯ:

Щоб перевірити достовірність цієї заяви, ми надіслали запит у Службу автомобільних доріг  Тернопільської області. Як йдеться у відповіді САДу, від початку інавгурації Володимира Зеленського (20 травня) і до  листопада 2019 року (коли вийшло інтерв’ю із Барною) в області було відремонтовано майже 18 км доріг державного значення. Отже, дана заява Степана Барни є неправдивою.

ЗАЯВА 3. «Ще мені вдалося «пробити» по серпневій постанові Кабміну 40 млн. грн. на те, щоби доробити покриття верхнього шару дороги Тернопіль – Львів і все».

ВЕРДИКТ: МАНІПУЛЯЦІЯ/ ФАКТИЧНА ПОМИЛКА 

ДОКАЗИ ТА АРГУМЕНТАЦІЯ:

Знову ж таки оперуватимемо даними, які нам надали у відповіді на наш запит у Службі автодоріг. Відповідно мовою цифр – у 2019 році на покращення стану дорожнього покриття траси Тернопіль-Львів було виділено 44 млн. гривень. Проте, як вказано у запиті, оновлення дороги було включено до переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення, який затверджує Кабмін. Тож заява Степана Барни про те, що він «пробив» кошти на ремонт, є маніпуляцією, адже екс-очільник ОДА видає за власне персональне досягнення фінансову підтримку від держави, чим вводить в оману громадськість. Ну і додамо, що сума, яку він назвав, на 4 млн. гривень менша.

ЗАЯВА 4. «З областей забрали гроші і перекинули на ремонт дороги Кривий Ріг – Дніпро чи Бердянськ. На цей рік ми планували 900 млн. грн. спрямувати на дорогу Тернопіль – Чернівці. Відповідна домовленість у мене була з президентом і прем’єром. Ці гроші просто перерозподілили і перекинули на Дніпропетровську і Запорізьку області».

ВЕРДИКТ: МАНІПУЛЯЦІЯ 

ДОКАЗИ ТА АРГУМЕНТАЦІЯ:

У відповіді на запит Служба автодоріг повідомила, що у 2019 році кошти виділялись на мережу автомобільних доріг загального користування державного значення Тернопільської області. Дорога Тернопіль-Чернівці є частиною Європейського автомобільного маршруту Е85, а згідно програми коштів на автошляхи міжнародного значення передбачено не було. Відповідно підтвердити чи спростувати надану інформацію Барни неможливо, бо такі «домовленості» не задокументовані, а його заяви про те, що у областей забрали гроші, можна сприймати як маніпулятивні, адже вони не мають жодного офіційного підтвердження.

 

Матеріал публікується за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews, у співпраці з Тернопільським прес-клубом.

 

18.01.2020, 10:10
697 Переглядів