Експерти дослідили сайти реформованих газет

25.07.2019, 13:06
99 Переглядів

Експерти Інституту демократії імені Пилипа Орлика, які з початку цього року моніторять реформовані газети, провели відповідне дослідження і їхніх сайтів ( для аналізу було взято реформовані медіа західного (Тернопіль, Львів, Чернівці) та південного (Миколаїв, Одеса, Херсон) регіонів України.

   Загальний висновок невтішний – сайтів у реформованих газет ще дуже мало, і більшість з них працюють без врахування необхідних для онлайн-видань правил та специфіки. «Тільки у Львівській області роздержавлених видань, що мають електронну версію, більше половини, – інформує експертка Інституту Наталія Стеблина. – У решті областей це всього 5-8 сайтів, причому переважна більшість – це обласні видання. Електронних видань, що оновлювалися у липні 2019 року, ще менше. Найбільше у Львові – 9, в решті областей 2-4». А ось як, приміром,  прокоментували ситуацію з електронними версіями реформованих редакцій медіаексперти з Чернівецької області: «Сайти не мають значної популярності і «не розкручені», хоч наповнюються. Відчувається, що за традицією основними для редакцій є друковані версії… Повідомлення мають від кількох сотень до кількох тисяч переглядів, найбільше – 15 тисяч. Коментарі відсутні, тож фідбеку немає. Сторінки дублюють контент друкованих ЗМІ».

   Експерти відзначили недосконалість газетних сайтів з точки зору SEO-оптимізації, зокрема, через неунікальність назв. Приміром, видання з назвою  «Трудова слава» є одразу у чотирьох областях. Ще один великий мінус – це те, що електронні версії газет стають лише клонами друкованих. «Редакції просто «заливають» матеріали з газети на сайт. При цьому не ставлячи гіперлінків, не додаючи мультимедіа та можливості коментувати тексти. Таким чином вони ігнорують природу мережевих текстів, і, звичайно, втрачають можливість отримати більше переглядів від читачів.

3-поміж тих сайтів, що ми оглянули, є видання, що просто ставлять на свої сайти pdf-версії. Давати можливість завантажувати pdf із сайту, електронна розсилка pdf – це, безперечно, позитивно. За це можна й додаткові гроші заробити. Проте не всім зручно читати pdf. Pdf-архів – це дуже хороша рубрика для сайту газети. Але обмежувати сайт тільки «педеефками» – невдала ідея, яка не дасть змоги отримувати багато переглядів, а в майбутньому – гроші від реклами», – зазначає Наталія Стеблина.

   Експерти вважають, що робити якісні сучасні сайти редакціям заважає передусім відсутність професійних знань, тож наголошують на необхідності проведення відповідних тренінгів для працівників видань. Повністю з аналізом сайтів можна ознайомитися тут – http://idpo.org.ua/articles/2858-rozderzhavleni-ukra%d1%97nski-zmi-problemi-elektronnix-versij.html .

 На фото – інфографіка Інституту демократії імені Пилипа Орлика

25.07.2019, 01:06
99 Переглядів