Як ми вже повідомляли, Тернопільський прес-клуб провів тренінги для редакторів та журналістів реформованих локальних редакцій, у яких взяли участь представники 18-ти локальних медіа з 12-ти областей України – Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Закарпатської, Київської, Львівської, Одеської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Харківської та Херсонської, в тому числі з прифронтових, деокупованих і навіть окупованих територій. Другий день навчальної програми був присвячений темі «Як правильно робити відео для соцмереж».
Практичні знання про те, як виготовляти якісний і актуальний відеоконтент для найпопулярніших сьогодні інформаційних майданчиків – YouTube, Facebook, Instagram тощо – передавала учасникам Аліна Швидко – керівниця відеопродакшену агенції медійного росту «АБО». Розпочала вона із запитання до присутніх, хто з них має в редакції відеотехніку і людину, яка окремо займається відеоконтентом. Такого не виявилося майже ні у кого, що засвідчило сумну ситуацію в місцевих редакціях як з технікою, так і з кадрами, що логічно випливає із загальної фінансової ситуації. Зате смартфонами намагаються знімати майже всі, навіть вести прямі трансляції з важливих подій, тож подальший навчальний процес Аліна Швидко проводила в контексті саме таких можливостей.
Тренерка нагадала, що відео потрібне редакціям для того, щоб урізноманітнити контент, розширити його діапазон і, врешті-решт, стати мультимедійним ЗМІ відповідно до вимог сучасності. «Особливо важливо це для соціальних мереж, – зазначила вона, – звідки беруть інформацію більшість читачів, і де відеоконтент найбільше, як то кажуть, «заходить». Однак необхідно знати правила кожної із цих соцмереж і вміти підлаштовуватися під них, щоб завойовувати увагу читача». Допомігши журналістам розібратися у цих правилах, Аліна Швидко поетапно розповіла, як можна без особливих складнощів виготовляти та представляти глядачам добротний відеопродукт, використовуючи лише ноутбук і смартфон. Йшлося про кепшн-відео та специфіку різних форматів ( як от стріми з подій, сторіз, тізери тощо), про те, як готуватися до зйомки і як власне знімати в технічному плані. Говорячи про планування, Аліна Швидко підкреслила, що «дуже важливо готуватися до зйомок, щоб заздалегідь знати, що, де і як саме ви будете знімати, і тут дрібниць немає».
Поділилися наявним досвідом із створення та поширення відеоконтенту і редактори, при цьому тренерка в коментарях підказувала, як можна робити те чи інше якісніше. Також Аліна Швидко ознайомила з низкою лайфхаків. Приміром, як можна використовувати для запису відеоінтерв’ю чи онлайн дискусії можливості відомої програми Zoom; як не втратити якість, наближаючи об’єкт за допомогою зуму; як правильно знімати в темну пору доби при відсутності електричного освітлення; де можна безкоштовно брати музику для супроводу і фону. Окремо йшлося про додаткові можливості айфонів, про запис якісних синхронів та процес монтажу. Щодо останнього тренерка порекомендувала кілька оптимальних програм на кшталт Adobe Premiere. Відтак учасники переглянули низку «неправильних» сюжетів, після чого разом з тренеркою розбирали, що саме в них не так. А насамкінець виконували практичні завдання з планування зйомок на запропоновані тренеркою чутливі теми, пов’язані з війною.
«Тренінги, які проводить «Тернопільський прес-клуб», завжди дуже актуальні. Ось і цього разу фахівчиня з крутої медіа-агенції подавала нам в основному не теорію, а таку потрібну практику зі створення якісного сучасного відеоконтенту, щедро ділячись і власними кейсами. Ми багато практикували і детально обговорили типові помилки при створенні відео, тож тепер почуватимемося набагато впевненішими у цій сфері», – поділилася своїм враженням від тренінгу одна з учасниць, директорка ТОВ «Інформаційний центр «Діалог» з Кременця, що на Тернопільщині, Вікторія Іваницька.
Тренінг проведено в рамках виконання проєкту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики».