Тренінг з майстерності ведення телевізійних та радійних програм для слухачів VIII регіональної школи сучасної журналістики Тернопільського прес-клубу провів голова правління Громадського радіо, радіо- та телеведучий Андрій Куликов.
Маючи величезний успішний досвід роботи у цій сфері, він подавав знання через його призму, легко і з гумором розповідаючи навіть про складні і дуже серйозні речі, наводячи багато цікавих і повчальних прикладів, що допомагало постійно підтримувати високий градус інтересу аудиторії. Основний блок тренінгу стосувався якостей, необхідних для успішної роботи в прямому ефірі, їх правильного застосування та вдосконалення. Йшлося, приміром, про те, наскільки важливо для ведучого зняти усі страхи, блоки та комплекси ( на кшталт «ой, я не так виглядаю, не так говорю, щось забуду» тощо), які заважають бути собою, поводитись природно і налагоджувати оптимальний контакт із співбесідниками. «Треба залучити аудиторію до розмови, притягнути користувальницький вміст, реагувати і направляти», – зазначив Андрій Куликов. Відтак ознайомив з алгоритмом утримування уваги аудиторії впродовж всієї передачі.
Чимало було сказано і про важливість розвитку та самовдосконалення ведучих, бо «коли ми постійно використовуємо ті самі знання і навички, то з часом вже стає нецікаво навіть нам самим». «Кожний з нас є експертом в якійсь галузі, сфері чи питанні. Хтось, приміром, у подорожах, хтось у справі, пов’язаній з його хобі чи особливим життєвим досвідом. І ці особливі знання з вашої галузі експертизи є дуже важливими у впливі на аудиторію. Завжди використовуйте це, порівнюючи і поєднуючи свій досвід з того чи іншого питання з досвідом аудиторії», – сказав тренер. Наступне ж його зауваження, швидше за все, стало відкриттям для більшості присутніх: «Радіоаудиторія відчуває, коли ви читаєте з аркуша. Хоч ті, хто не працював на радіо, думають, що якщо їх не бачать, то можна розвалитися собі вільно в кріслі і читати текст з листка. Але насправді це не так».
Окремо Андрій Куликов зупинився на поведінці ведучих програм у складні моменти. «У вас має бути розвинене почуття господаря в студії, – наголосив він. – І коли приходять люди, які намагаються вас зламати чи насміхатися, ви не повинні піддаватися. Часом таке ставлення трапляється через несприйняття особистості ведучого чи якусь упередженість, тому важливо зустрітися з майбутніми співрозмовниками, гостями студії, ще до етеру, і хоч пару хвилин переговорити, щоб відчути настрій людей і бути готовим до негативного чи й ворожого настрою. Не менш важливо мати достатньо інформації про учасників розмови в студії, зокрема, і про те, що і де вони «наговорювали» буквально останніми днями, адже риторика може змінюватись».
В ході навчальної програми учасникам було запропоновано дві практичні вправи. Перша – за 15 хвилин розробити проект авторської радіо- чи телепрограми у прямому ефірі (назва, жанр, тривалість, періодичність тощо) з наступним вибірковим представленням аудиторії. Друга – взаємне інтерв’ювання у групах по двоє. «Під час тренінгу я дізналась стільки корисного і нового, що обдумувати і робити висновки буду ще дуже довго. Дякую за знання і атмосферу!», – написала на своїй сторінці у Facebook одна з слухачок VIII регіональної школи сучасної журналістики Катерина Магула.
Тренінг проводився в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.