Цей складний перехід в онлайн

01.02.2020, 09:27
297 Переглядів

Аналітикиня Інституту демократії імені Пилипа Орлика Наталя Стеблина зробила на сайті ІДПО (http://idpo.org.ua/ ) підсумковий огляд електронних версій роздержавлених газет України, моніторинг яких здійснювали впродовж минулого року експерти цієї організації.

   «Більшість із них – близько 64% – ніколи не мали електронної версії, – зазначила вона. – Решта ж видань опановують мережу, як можуть. Хтось має сайт на безкоштовних платформах, на шкталт blogspot чи ucoz із жахливою рекламою, а хтось шукає гранти і запускає цілком сучасні електронні майданчики. Зустрічаються навіть такі видання, що мають свої youtube-канали та радіостанції. Незважаючи на те, що окремі успіхи у цьому напрямку є, більшість видань з вибірки ІДПО все ж не до кінця розібралися у тому, що таке – якісний веб-дизайн та читабельний інтернет-текст». Відтак вона перерахувала, наводячи приклади конкретних видань, низку найбільш очевидних помилок, які допускають реформовані газети, освоюючи інтернетпростір.

     Так найбільш інертними щодо створення й оновлення інтернет-версій виявилися, за висновками експертів, сайти Півдня та Сходу України – Одещини, Миколаївщини, Херсонщини, Донеччини та Луганщини. На Заході України серед пасивних названо редакції ( серед тих, які потрапили у вибірку моніторингу) Буковини, Закарпаття, Тернопільщини та Франківщини. У Центрі – Вінничини та Кіровоградщини, а на Півночі – Чернігівщини. Щодо вигляду і наповнення сайтів, то багато редакцій «грішать», зокрема, тим, що головні сторінки їх інтернет-версій незручні для користування, на них не збалансована реклама і журналістський контент, а рубрикація та навігація неефективні. Відзначила експертка і помилку частини редакцій, пов’язану з назвами газет та їхніх сайтів. «Засновуючи сайт, у мета-даних не всі прописують свій район, – пише вона. –  Тому відрізнити «Трудову славу» Бориспільщини від, приміром, «Трудової слави» Диканьки буває проблематично. Особливо для читача, що поспішає. Тим не менш, зробити це дуже просто: достатньо прописати це у заголовку чи у підзаголовку сайту». Ще у частини видань назви газет і їхніх сайтів не співпадають, що також ускладнює читачам пошук  та ідентифікацію онлайн-версії з друкованим виданням. Певним гальмом для просування нових сайтів газет можуть ставати і їх колишні, старі сайти, якщо їх не ліквідували.

   Повністю огляд можна прочитати тут http://idpo.org.ua/articles/3223-yak-miscevi-gazeti-pristosovuyutsya-do-merezhi-oglyad-ukra%d1%97nskix-rozderzhavlenix-vidan.html

01.02.2020, 09:27
297 Переглядів