У місцевій групі Фейсбуку з’явилася інформація про те, що 17 березня – це останній день, коли можна підключитися до швидкісного Інтернету Starlink. Користувачам також запропонували інструкцію, як це зробити. Наші фактчекери перевірили цю інформацію на правдивість.
ВЕРДИКТ: ФЕЙК
ДОКАЗИ І АРГУМЕНТАЦІЯ:
Довідка. Starlink — це платформа супутникового Інтернету компанії SpaceX, яка належить американському бізнесмену Ілону Маску. Starlink – це глобальна супутникова система для доступу до інтернету у важкодоступних куточках Землі. Вона працює через розташовані на орбіті супутники. Такий інтернет не можна відключити або зламати. Він забезпечує швидке і безперебійне з’єднання.
Через війну з Росією в Україні можуть бути перебої з підключенням до Інтернету і проблеми з доступом до мережі. Тому міністр цифрової трансформації Михайло Федоров закликав Ілона Маска надати Україні доступ до супутникового Інтернету Starlink. Американський мільярдер відповів українському посадовцю згодою. «Starlink вже є активним в Україні. Термінали у дорозі», – зазначив тоді Ілон Маск.
Партію терміналів Starlink вже отримали й на Тернопільщині. Надсучасним інтернетом вже користуються українські військові у місцях, де звичайний є ненадійним чи недоступним. Окрім того, застосунок Starlink, який дає змогу користувачам смартфонів отримати доступ до супутникового інтернету від Space-X, став найбільш завантажуваним застосунком в Україні. Подати ж заявку на підключення до супутникового Інтернету ви можете у будь-який день та час. Жодних кінцевих термінів немає. Принаймні про них не повідомляють на офіційному сайті компанії. Що ж до інструкції з підключення, яку пропонують у згаданому вище дописі, то після переходу за вказаним активним посиланням читача перенаправляє на Телеграм-канал з пропозицією підписатися на нього. Виконавши ж усі дії, жодної інструкції чи пояснення, чому потрібно підключитися саме до 17 березня, користувач так і не отримує. Перед ним з’являється лише стрічка новин.
Таким чином, щоб отримати нових підписників, Телеграм-канали обманом заманюють аудиторію з Фейсбуку. Адже заявленої інформації читачі не отримують.
Матеріал підготований командою фактчекерів Тернопільського прес-клубу.