Хто такі інтернет-тролі і чим вони займаються

15.02.2020, 21:41
655 Переглядів

 Як показало наше невеличке усне опитування, навіть ті, хто часто вживають це слово, не завжди добре розуміють суть явища. А серед людей старшого покоління багато хто і поняття не має, хто такі ці самі інтернет-тролі. Тож ми вирішили коротко пояснити. До речі, досить успішно вони «мутять воду» і в коментарях на місцевих сайтах та в локальних сегментах соцмереж. І анонімно та емоційно волають «Зрада!»  «Все пропало!» з будь-якого приводу часто саме вони. Росія ж зараз має на озброєнні цілі полчища тролів, діяльність яких спрямована на деструктивні процеси в українському суспільстві. Вони – реальні бійці жорстокої інформаційної війни.

    Отже, україномовна версія Вікіпедії дає явищу таке визначення: «Тролінг  (від  англ.  trolling)  –  розміщення  в  інтернеті  на  форумах,  у групах  новин,  у  вікі-проектах  тощо,  провокаційних  повідомлень  із метою  викликати  флейм ( суперечка заради суперечки-ред.),  конфлікти  між  учасниками,  образи,  війну правок, марнослів’я тощо. В інтернет-термінології, «троль» – це людина, яка  розміщує  брутальні  або  провокаційні  повідомлення,  наприклад,  у дискусійних  форумах,  перешкоджає  обговоренню,  або  ображає  його учасників».

   А ось що пише у своїй роботі «Явище тролінгу в Інтернеті як загроза інформаційному суспільству» дослідниця теми Наталія Вовк з кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Національного університету «Львівська політехніка». « Останнім часом набуває популярності таке негативне явище як Інтернет-тролінг. Створюючи певний віртуальний образ, троль прагне загального визнання, популярності, намагається залишити яскраве враження про себе, неважливо, позитивне чи негативне, головне – самовираження, виокремлення з натовпу. Деякі ознаки троля: постійні спроби перейти на особистості в розмові; використання теми суперечки тільки для виклику емоційної реакції співрозмовника; удавана недалекість і непоінформованість – або навпаки знання всього на світі; думка, корінним чином відрізняється від думки локальної більшості; невихованість, хамська поведінка; зачіпання завідомо спірних провокаційних тем. Тролів можна умовно поділити на дві групи: тролі-провокатори та тролі-егоцентристи. Найхарактернішою рисою тролінгу є те, що його кінцева мета – привернути увагу до власної персони. Але слід пам’ятати, що крім цілком суб’єктивних проявів, тролінг узято на озброєння бійцями інформаційних воєн. У цьому випадку мета застосування тролінгу – це, зокрема, відвернення уваги від гострих тем і переведення конструктивного обговорення в перепалку, а також один із методів нападу шляхом агресивного вкидання наклепу, компромату, чуток тощо. За методами і цілям атак тролів, розрізняють: індивідуальна терапія пацієнта – звичайна поведінка троля. Можуть застосовуватися будь-які навички, в даному випадку не мається на увазі припинення життєдіяльності сайту; руйнування ресурсу – більш складний процес. Знищити в основному вдається тільки щойно створений сайт, поки він не знайшов власну атмосферу і будь-які дії накладають сильне враження на потенційних пацієнтів. З великими ресурсами справи йдуть складніше. За кордоном борються із тролінгом. Так в штаті Аризона США заборонили використовувати тролінг в Інтернеті, а житель Великобританії був засуджений до 18 місяців тюремного ув’язнення за тролінг. Натомість український сегмент Інтернету перенасичений тролями: вони є як в соцмережах, так і на різноманітних форумах, веб-сайтах різних веб-спільнот і т.д. Отже, явище тролінгу досить поширене в мережі Інтернет і його може застосувати будь-яка особа як зброю в інформаційній війні. Проте необхідно чітко усвідомлювати психологічний вплив тролів та ту шкоду, яку завдають тролі інформаційному суспільству».

   Тролі, які зустрічаються найчастіше: 1. Троль-провокатор. Займається, власне, провокуванням «мішеней» шляхом неполіткоректних та ненормативних висловлювань на їхню адресу. Основна мета – спровокувати лайку між відвідувачами ресурсу. 2. Троль «під прикриттям». Його місія проста і водночас доволі результативна в плані роздратування “мішені”. Отже, троль “під прикриттям” безапеляційно називає усіх відвідувачів ресурсу, які там висловлюють свою думку, тролями. 3. Троль-маска. Такий типаж займається відвертою підставою користувачів Інтернету. Себто створює акаунти, приміром, у соцмережі від імені особи, яку націлений скомпрометувати. Згодом розповсюджує з фейкового акаунту будь-яку інформацію, що негативно впливатиме на «мішень».

15.02.2020, 09:41
655 Переглядів