Ймовірно, що можна «щепитися» від … дезінформації

22.09.2022, 19:32
164 Переглядів

 Попереднє розміщення неправдивої інформації за допомогою коротких відео може підштовхнути людей до більш критичного ставлення до неї – це засвідчило нове дослідження, проведене науковцями з Кембриджського університету та підрозділу Google Jigsaw. Про це повідомив ресурс https://detector.media/ з посиланням на американський вебсайт The Verge.

   Нове дослідження вивчало вплив серії відео про популярні тактики, які часто використовуються для поширення неправдивої інформації, зокрема, пошук цапа-відбувайла та звернення до емоцій. Приблизно 90-секундні відео не обговорювали конкретні неправдиві наративи чи факти. Зазвичай вони використовували абсурдні або смішні приклади з попкультури. Мета полягала в тому, щоб висвітлити червоні прапорці, які могли б перешкодити критичній оцінці публікації в соціальних мережах чи відео, а потім перевірити, чи це призведе до ширшого визнання цієї тактики. Уникнення фактичних тверджень також означало, що глядачі не оцінювали, чи довіряють вони джерелу цих фактів.

   Результати виявилися обнадійливими. У п’яти експериментах за участю 5000 учасників, набраних онлайн, люди переглянули або одне з відео проти дезінформації, або нейтральне відео подібної тривалості. Потім їм показали фейкові дописи в соціальних мережах, частина з яких використовували тактику на відео. Люди, які бачили «відео-щеплення», загалом значно краще оцінювали, чи використовувалися в цих публікаціях тактики маніпуляції, і вони значно рідше казали, що поділилися б ними.

   Команда також провела більш масштабне дослідження за участю близько 22 000 осіб на платформі YouTube. Вони придбали рекламний простір для показу експериментальних роликів перед випадковими відео. Протягом 24 годин вони відповіли на запитання, подібні до описаних вище, оцінюючи здатність людей розпізнавати тактику маніпуляції. Як і раніше, глядачі показали кращі результати, ніж контрольна група, але цього разу з довшим інтервалом після перегляду відео — медіана становила близько 18 годин.

   Майбутні дослідження будуть спрямовані на те, щоб розширити цей графік і побачити, як довго триватимуть наслідки «щеплення». В планах також протестувати відео, які стосуються певних тем, як-от неправдиві наративи про біженців у Європі. І оскільки це дослідження проводилося в США, то у майбутніх дослідженнях потрібно буде перевірити, чи інші групи реагують на відео так само.

Фото ілюстративне з Pixabay

22.09.2022, 07:32
164 Переглядів