«Концентруйтеся не на тому, як ви виглядаєте, а на тому, що хочете сказати і як  це говорите»

29.06.2020, 12:12
346 Переглядів

   Наш голос – це почерк, і він унікальний. У цьому переконана журналістка, засновниця школи комунікації «Риторика_by_Stephiniv» Христина Стефінів, яка викликала у слухачів сьомої регіональної Школи сучасної журналістики Тернопільського прес-клубу захват і безліч емоцій.

   «Діставатиму ваші справжні голоси» – так Христина окреслила свою місію для дводенного тренінгу. І це їй вдалося, адже більшість навіть не підозрювали, що можуть звучати так потужно і яскраво. Як зазначила тренерка, часто страх вийти за межі комфорту, страх перед публікою, камерою чи різноманітні стереотипи заважають нам розкрити власний потенціал. «Професія журналіста переповнена стереотипами, – зазначила вона. – Коли ти перед камерою чи аудиторією, то головне твоє завдання – винести цей стереотип назовні. Якщо красиво його подати, тоді він нами вже не володіє.  Щоб побороти страх, уявіть напроти близьку людину, яка вас завжди підтримує, тоді вам буде набагато легше працювати перед камерою чи виступати перед аудиторією. Загалом же завжди потрібно зміщувати фокус комунікації на свою аудиторію, думати, що їй цікаво, що ви можете їй запропонувати. Кожна людина для себе найважливіша, тому, коли вона дивитися ваш сюжет, то хоче взяти щось для себе, а не оцінити вас. Тож допоки ви не визначитеся з кінцевою ціллю комунікації, не починайте писати статтю чи робити відеосюжет».

   Окрім теоретичного курсу про ази і структуру побудови якісного тексту й усного спічу, слухачі школи  отримали багато цінних знань і навиків. Зокрема, вчилися опановувати свої страхи за допомогою елементів психологічної практики і медитації, імпровізувати і начитувати новини. Особливий інтерес викликали практичні заняття з розкриття та постановки голосу. «У нас відсутня культура голосу, тому що люди не знають, як можуть говорити і звучати, – зауважила Христина Стефінів. – Кожному дуже важливо відчути свій голос. Найкрутіші журналісти сьогодення – це люди, за якими йдуть. Я не говорю про те, що всім треба стати лідерами думок, але велика праця полягає у тому, щоб знайти свій почерк, щоб вас впізнали. Концентруйтеся не на тому, як ви виглядаєте, а на тому, що ви хочете сказати і як ви це говорите. Голос – дуже дорогий продукт. Через нього, а також за допомогою інтонації, пауз і правильної подачі ми можемо насправді багато зробити. І журналісти – одні з тих людей, які мають володіти голосом у першу чергу, бо голос – це наш хліб. Тому застосовуйте на практиці здобуті знання і не губіть звичку робити вправи для розвитку голосу».

   За час дводенного тренінгу Христина Стефінів вразила присутніх своїм професіоналізмом і потужною харизмою, а слухачі Школи висловлювали їй вдячність за те, що змогли зазвучати впевнено та переконливо. «Сказати, що я в захваті від тренінгу – не сказати нічого! За ці два дні я не просто здобула нові знання, а зрозуміла, які емоції та враження може викликати у людей один лише голос. Христина дала мені величезний поштовх для вдосконалення свого спічу. Всю теоретичну базу, прийоми та навички я обов’язково буду використовувати в своїй подальшій роботі», – розповіла про свої враження Діана Петровська. «На тренінгу у Христини я була вже вдруге. Це дуже емоційний тренінг, тобто ти не приходиш і не сидиш, склавши руки, два дні, а працюєш над собою, своїми страхами. В результаті ти виходиш із зони свого комфорту і говориш так, як  ще ніколи до цього не говорив. І коли ти чуєш, як людина по-новому починає «звучати», то думаєш: клас, я теж так хочу», – поділилася емоціями після тренінгу Тетяна Шабанова.

   Тренінг проводився в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

29.06.2020, 12:12
346 Переглядів