«Ми маємо зняти все, що повинні показати. А не показувати все, що можемо зняти»

03.08.2020, 10:33
558 Переглядів

Як обирати героїв для сюжетів, як має поводитися журналіст у кадрі, про правила якісної зйомки та монтажу і ще багато важливих для тележурналіста речей  розповідали під час дводенного тренінгу у Тернопільському прес-клубі відомі медіатренери Ігор Куляс та Олександр Макаренко.

   Вже третій тренінг  цих фахівців для слухачів сьомої регіональної Школи сучасної журналістики розпочався із практичної вправи. Під час професійної гри учасники мали розкадрувати сюжет на задану тему. Таким чином присутні вчилися обирати яскраві кадри для телерепортажу, ставити правильні запитання  його героям і коментувати картинку, яку бачить глядач. Відтак велику зацікавленість викликало у присутніх обговорення теми стендапу, під час якого тренери демонстрували невдалі приклади появи журналіста у кадрі, розповідали про табу в стендапах і навчали, як правильно поводитися перед камерою. «Стендап у телевізійному сюжеті потрібен тому, що глядач хоче побачити оповідача, а ми, у свою чергу, маємо зробити так, щоб аудиторія нам довіряла, – зазначив Ігор Куляс. – Саме тому ми маємо бути в кадрі живими людьми, без гри, бо журналісти – погані актори, і без маскараду – яскравого макіяжу, прикрас, відвертого і яскравого одягу. Коли журналіст починає витягати з себе якісь емоції і показувати їх, то це – вже не журналістика і не новини. Пам’ятайте, що телевізор – це збільшене скло, і все у ньому виглядає трошки по-іншому, ніж в житті».

   Важливу роль у телерепортажі відіграють і люди, яких показує журналіст. Цій темі тренери також приділили велику увагу. «Має значення все: вибір героя, підводка до синхрону, титри, а також які запитання ви будете ставите. Забудьте про стереотип, що люди не вміють говорити. Люди мають і вміють говорити про себе, і роблять це краще за журналіста, – наголосив Олександр Макаренко. – Ще перед виїздом на місце зйомки ви маєте знати, які запитання будете ставити людям. Старайтеся, щоб запитання були відкритими і максимально простими. Ще хочу зауважити, що дуже важливим моментом є вибір локації. Це – спільна робота журналіста й оператора. Якщо у синхроні фон працюватиме на тему, то це допоможе ідеально її розкрити».

   Тренери також розповіли про правила якісної зйомки на місці події та комфортного монтажу. «Журналістика – це мистецтво можливого, – сказав Ігор Куляс. – Навіть коли неможливо щось відзняти, трапилася якась форс-мажорні ситуація, ми все одно  повинні дати аудиторії новину. Тому професія журналіста – це професія правильних і швидких рішень. Ми маємо зняти все, що повинні показати. А не показувати все, що можемо зняти». «Тож думайте картинками, думайте, що ви будете знімати, – продовжив Олександр Макаренко. – Щодо монтажу, то гарний монтаж –  це той, який глядач не помічає, коли він дивиться новини, і коли він ніби сам перебуває на місці події. Якщо ж говорять, що монтаж гарний, то він насправді невдалий. І не забувайте, що новини – це, перш за все, зміст. А форма – це лише можливість гарно цей зміст показати».

   Тренінг проводився в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

03.08.2020, 10:33
558 Переглядів