Навчіть малюків … розпізнавати телерекламу

29.04.2020, 01:04
198 Переглядів

 Правда ж, ви не хочете, щоб ваших дітей обдурювали і щоб ними маніпулювали? Тоді скористайтеся порадами авторитетних американських фахівців, як навчити їх  медіаграмотності, використовуючи телебачення та кіно (в оригіналі англійською поради знаходяться тут – https://www.commonsensemedia.org/news-and-media-literacy/how-can-i-use-tv-and-movies-to-teach-my-kids-media-literacy ).

Для малюків

Навчіть їх розпізнавати рекламу. До 7 років діти не розуміють “переконливих намірів” рекламних роликів ( що хтось намагається їм щось продати). Вони просто дуже люблять “шоу”, де показують їхні улюблені іграшки або продукти. Тож почніть з того, щоб пояснити їм  ідею реклами. Коли ви бачите комерційне оголошення, то розпитайте малюків. Про що це оголошення?Що вам подобається у ньому?Що вам це говорить?Як ви це відчуваєте?Підкресліть зв’язок між позитивними діями та реальним життям. Коли ви бачите те, що вам подобається (винахідливий або готовий допомогти персонаж), скажіть: “Це приємно, що Джо допоміг Сему”. Переконайтеся, що діти розуміють, що вони дивляться. Маленькі діти не завжди слідують за тим, як медіа-контент співвідноситься з реальним світом. Вкажіть на зв’язки з реальним світом (знайомі люди, діяльність) і задайте запитання, щоб перевірити, чи діти справді правильно розуміють те, що вони бачать.

Для дітей старшого віку

   Заохочуйте у них глибший аналіз реклами. Покажіть, як їхні улюблені персонажі використовуються для продажу продукції, і запитуйте дітей, чи вони дійсне бажають отримати рекламовану продукцію сильніше, якщо на упаковці зображений, наприклад, Спанч Боб. Запитайте, чи у рекламі їжі розповідається про здорову чи нездорову їжу; попросіть приклади для підтвердження їхньої думки. Запитайте, чи вони вважають, що речі в житті працюють так само, як і в рекламі. Обговоріть реальні наслідки поведінки персонажів. Заохочення такого виду критичного мислення допоможе їм уникнути наслідування або прийняття поведінки, яку вони не до кінця продумали. Спростовуйте стереотипи. Вкажіть на позитивні нестереотипні риси персонажів (наприклад, принцеса – смілива, а провідник поїзда – добрий).

Поговоріть про те, як створюються телепередачі та фільми. Ви можете обговорювати кути камери, техніку освітлення, реквізит, навіть крупний і дальній план. Все це допомагає дітям зрозуміти, що існують різні методи, щоб розповідати історію, провокувати реакції, а іноді і маніпулювати аудиторією.

Для підлітків

   Занурюйтесь у питання медіаграмотності, щоб спонукати їх мислити самостійно. Адже ви не хочете, щоб ваші діти сприймали за правду все, що бачать на екрані. Тож задайте їм наступні запитання. Хто це зробив? Як ви це зрозуміли? Чому вони це зробили? Чому ви так думаєте? Яка точка зору автора? Звідки ви це знаєте? Як, на вашу думку, це сприйматимуть різні аудиторії? Обговоріть етичні дилеми. У підлітковому віці діти починають встановлювати свої життєві принципи. Використання у кіно і на телебаченні персонажів, які борються з добром і злом, дійсно може змусити їх задуматися над цими питання. Поговоріть з ними про маркетинг фільмів і телебачення. Дослідить, як студії використовують різні методи, включаючи «вірусні» відео, виступи знаменитостей на ток-шоу, онлайн-вікторини та тизери ( у дослівному перекладі  з англійської – «дражнилки», своєрідні відео повідомлення про те, що рекламується, задля створення інтриги-ред.), щоб просувати свою кінопродукцію. Запитайте у дітей, чому деякі шоу використовують певні інформаційні канали – такі, як соціальні медіа, щоб привернути увагу.

29.04.2020, 01:04
198 Переглядів