Навчитися продавати цінність і створювати любов

09.12.2019, 12:12
72 Переглядів

На базі Тернопільського прес-клубу відбувся дводенний тренінг для редакторів реформованих газет західноукраїнських областей на тему «Організація ефективної рекламної служби редакції. Як максимізувати продажі у медіа». Проводив його фахівець з сучасних медіапродажів Антон Онуфрієнко. Як ми вже повідомляли в анонсі, серед його напрацювань – досвід роботи з такими солідними рекламодавцями, як Apple, Київстар, OLX, Lenovo, Hennessy і такими іншими. А факт про те, що засноване ним онлайнвидання про міську культуру БЖ за останні 9 місяців збільшило продажі у 7 разів, говорить сам за себе.

Свою розмову з редакторами Антон Онуфрієнко розпочав з констатації того, що монетизація медіа в Україні справа хоч і складна, але цілком реальна. Головне – усвідомити, що продавати треба не якийсь окремий продукт – тексти, картинки, тощо – а цінність. Взагалі то керівники українських газет звикли продавати площу на шпальтах під рекламні тексти чи «блоки», ну і ще хіба місця під рекламні банери на сайтах, в кого так є. Однак реалії такі, що традиційна реклама і старі моделі монетизації перестали ефективно працювати не лише в Україні, а й в цілому світі. Одна з головних причин – криза самих друкованих ЗМІ через, зокрема, конкуренцію нових медіа та перевантаження суспільства інформацією. А один із виходів з ситуації – це створювати …любов! Тобто необхідно зробити все, щоб читачі любили і хотіли читати саме вас. Що ж до потенційних рекламодавців, то передусім треба зрозуміти, що саме їм потрібно, і чому вони купують це саме там чи там. «Вміння слухати і вміння розуміти, як думає рекламодавець – ось найважливіші риси для тих, хто займається продажами», – зазначив тренер.
Отже, що сьогодні заважає продавати? Спочатку на це запитання відповідали самі редактори, називаючи, приміром, конкуренцію Інтернету, переконання потенційних клієнтів, що з тих чи інших причин реклама їм взагалі не потрібна, низьку фінансову спроможність суспільства тощо. Відтак всі названі проблеми детально обговорили з окресленням можливих шляхів їх вирішення. Зокрема, і ту, коли рекламодавці зовсім не готові до якогось креативу редакції і наполягають на застарілих формах подачі реклами ( вона явно не спрацює, що потім послужить аргументом для відмови у новій співпраці, тож редакція виявиться без вини винною).
Впродовж першого дня тренінгу Антон Онуфрієнко розвінчав поширені міфи щодо продажів, розповів про те, як власне визначати і доносити до потенційного рекламодавця ту саму цінність, про те, як відбувається ціноутворення та про ефективні способи залучення реклами для локальних ЗМІ. Відтак весь другий день роботи був присвячений тому, як ефективно спілкуватися з потенційними рекламодавцями, та технікам продажів. Під керівництвом тренера редактори виконали низку практичних завдань, отримавши новий досвід. І є всі підстави стверджувати, що, повернувшись в редакції, вони налагоджуватимуть роботу своїх рекламних служб (відділів продажу) уже з врахуванням найсучасніших вимог та викликів.

Тренінг проводився в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

На фото – під час тренінгу

09.12.2019, 12:12
72 Переглядів