Навіщо редакціям освоювати TikTok

12.04.2021, 21:54
394 Переглядів

   Найбільше українці читають новини в соцмережах ( 68 відсотків), їм вже трохи поступилося навіть телебачення – таким був висновок за результатами дослідження, проведеного у 2019-му соціологічною компанією InMind на замовлення організації Internews. Впродовж минулого року ситуація навряд чи суттєво змінилася. Отже, поки редактори газет скаржилися на те, що читачів у них забирають інформаційні сайти, несподівано постав ще потужніший конкурент. Що ж робити – змиритися і здаватись, чи, може, прийняти виклик і… навчитися використовувати переваги цього конкурента собі на користь? Для тих, хто вибрав друге, надзвичайно корисним був тренінг, який проводила минулого тижня у Тернополі для керівників реформованих редакцій західних областей Олена Дуб – співзасновниця спільноти “SMM Talks for NGO & Media”, що об’єднує digital-фахівців українських громадських організацій та медіа.

   Тренди в соцмережах та нові виклики для ЗМІ у 2020-2021. На що слід насамперед звернути увагу невеликим регіональним редакціям. Як вибудовувати SMM-стратегію. Контент у соцмережах – яким він може бути для локальних медіа. Ці та багато інших важливих питань Олена Дуб розкрила, використовуючи численні конкретні приклади. А також детально пояснила, чому до різних майданчиків  –  Facebook та Instagram, Youtube та Telegram, TikTok та Twitter – мають застосовуватись різні підходи, та якими ці підходи повинні бути. Візьмемо, для прикладу, той самий TikTok – дуже популярну серед молоді відео мережу, ставлення до якої досить неоднозначне, а контент вважається здебільшого легковажним. Однак Олені Дуб вдалося переконати слухачів, що  TikTok – це все-таки серйозно, і що він дуже добре підходить для таких тем, як політика, фактчекінг, медіаграмотність, правовий захист, бізнес, медицина тощо. «ТікТоk – це спосіб вийти за межі власної інформаційної бульбашки, – зазначила вона, – і вивчити, чим живе молодіжна аудиторія, її сленг, тренди, що молодь думає про владу і політику та хто є її лідерами думок. Тому цій мережі треба однозначно сказати «так», якщо ваша аудиторія  – молодь і творчі люди, якщо ви готові до експериментів, до нетрадиційної подачі, не боїтеся критики і готові вкладати в контент час, зусилля та креатив». Тренерка навела приклади успішних ТікТоків закордонних та українських ЗМІ та дала низку практичних порад щодо старту в освоєнні цієї інформаційної платформи.

   Чимало нового та цікавого дізналися представники реформованих редакцій і про такий уже для всіх звичний і найбільш освоєний Facebook, сторінка ЗМІ на якому може навіть заміняти сайт газети, і який вже тривалий час залишається оптимальною мережею для місцевих новин, прямих ефірів, дискусій, зворотного зв’язку, формування пізнаваності та довіри. Зокрема, про найкорисніші у ньому для засобів масової інформації функції, про використання таких ефективних інструментів як Creator Studio та Business Suite.

   Велику цікавість викликали у редакторів теми про специфіку створення відео контенту для соцмереж і правила його просування, про підготовку прямих ефірів та стрімів з подій у Facebook й Instagram. А також – про те, як за допомогою спеціальних інструментів аналізувати аудиторію соцмереж та її реакцію на той чи інший контент, щоб вимірювати результативність своєї роботи. А ось як відгукнулася про враження від тренінгу в цілому одна з його учасниць, редакторка газети «Миколаївські вісті» з Львівщини Ірина Телька: «Вплив соцмереж на наше щоденне життя набагато сильніший та глибший, ніж я думала до сьогоднішнього дня. Тепер розумію, що процес його проникнення – десь на рівні «атомів» нашої свідомості. Непомітний, але занадто міцний, щоб зневажати силу його впливу. Перший день тренінгу – і практично моє уявлення про будову сучасного інформаційного простору перевернулось. Колеги, якщо випаде можливість пройти навчання по SMM у Олени Дуб – обов’язково скористайтесь нагодою!».

   Тренінг проводився в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

12.04.2021, 09:54
394 Переглядів