Однією з основних загроз місцеві видавці назвали об’єднання районів

21.06.2021, 20:53
560 Переглядів

Як уже повідомлялося, у Дніпрі відбулася низка організованих Тернопільським прес-клубом тренінгів для представників реформованих ЗМІ шести регіонів України, де одна з головних тем стосувалася налагодження та розвитку медіабізнесу. А дещо раніше ( про це ми теж писали) такі тренінги проходили в Одесі, для редакторів газет Одеської, Сумської, Чернігівської та Житомирської областей. Тоді ж було проведене і письмове опитування учасників як щодо самої навчальної програми, так і з кількох актуальних питань, запропонованих медіатренером та медіаменеджером Сергієм Чернявським – щодо роботи Укрпошти, ситуації з надходженнями від реклами та роботи в Інтернеті. Відтак він проаналізував відповіді і підготував короткі висновки, які пропонуємо для ознайомлення.

   Отже, результати анкетування про роботу Укрпошти показали, що в цьому році, порівняно з 2020-м, збільшилася кількість скарг від читачів на доставку передплачених видань. Це зазначили 72% опитаних. А 94% вказали, що, незважаючи на зростання тарифів на передплату у 1-му півріччі 2021 року, робота Укрпошти не стала кращою. Якість її роботи учасники тренінгу оцінили в середньому на 3 бали за шкалою від 1 (дуже погано) до 10 (відмінно). При цьому більше 94% респондентів вважають, що навіть при черговому зростанні тарифів на доставку якість роботи Укрпошти не покращиться. Понад третина редакцій не отримали від відомства своєчасно кошти за передплатну кампанію.

   Щодо доходів від реклами, то за минулий рік, в порівнянні з 2019-м ( без урахування політичної реклами на місцевих виборах) вони зменшилися у половини редакцій. А доходи від реклами в першому кварталі 2021-го, порівняно з цим же періодом 2020 року, стали меншими у понад 68%.

   Стосовно роботи в інтернеті, то опитування показало, що 2/3 видавців мають власні сайти. Понад 45% з них розміщують в стрічці від 4 до 6 повідомлень на добу. А в такій популярній соцмережі як Фейсбук свої групи ведуть понад 86% редакцій.Основними статтями формування доходів місцевих видань ( в порядку зниження) є:

1.Реклама

2.Передплата

3.Доходи від реклами на сайті

4.Роздрібні продажі

   «Основною загрозою (після падіння доходів від реклами і неякісної роботи Укрпошти, а як наслідок – падіння передплати) місцеві видавці в ході тренінгу назвали проблему об’єднання районів. Фактично тепер в одному районі – три-п’ять районних газет і нові умови роботи. Як можливий вихід із ситуації –  об’єднання районних газет в одну редакцію і газету із загальним тиражем. Це призведе до оптимізації витрат на верстку і друк. При цьому кожна районна редакція продовжить щотижня готувати 1-2 полоси з інформацією для локальної аудиторії», – підсумував Сергій Чернявський. Він також зазначив, що у тренера чи консультанта часто є готові рішення з багатьох проблем, з якими стикаються редакції. Однак важливо, щоб керівник видання сам дійшов до потрібних висновків і повірив, що зміни можливі. «Саме для цього і потрібні тренінги та робота в групах серед видавців та редакторів. І завдання тренера полягає якраз в напрацюванні навичок у керівників ЗМІ для вирішення актуальних завдань. І щоб кожний учасник тренінгу зміг розробити план змін у своїй редакції з конкретними строками та очікуваним результатом», – вважає медіаменеджер.

На фото – під час тренінгу в Одесі наприкінці травня цього року

Фото з архіву Тернопільського прес-клубу

21.06.2021, 08:53
560 Переглядів