Олена Дуб: «Сьогодні вже мало просто запостити щось і чекати на реакцію читачів»  

29.04.2021, 19:55
941 Переглядів

    Вчора у Тернопільському прес-клубі відбувся тренінг для слухачів VIII Регіональної школи сучасної журналістики на тему  “Соцмережі у роботі сучасного медіа”, який провела фахівчиня у цій сфері, співзасновниця спільноти “SMM Talks for NGO & Media”, що об’єднує digital-фахівців українських громадських організацій та медіа, Олена Дуб.

   Розпочинаючи навчання, тренерка нагадала, що інформація – це теж товар, тож, і як будь-який продукт бізнесу, його також потрібно просувати за певними правилами і алгоритмом. Відтак розповіла про роль соціальних мереж в розвитку сучасних засобів масової інформації, для частини яких вони навіть стають важливішими за власні сайти чи й повністю заміщають останні. Вона зупинилася на особливостях найпопулярніших сьогодні в Україні соцмереж – Facebook, Instagram, Youtube, Telegram, Twitter –  в контексті їх інструментарію та цінності для ЗМІ. Разом з тим акцентувала, що вони також активно розвиваються.  «Зараз вже мало просто запостити щось і чекати на реакцію читачів, як це можна було ще кілька років тому, – сказала Олена Дуб. – Бо дуже велика конкуренція між контентом журналістів і редакцій. До того ж читач перевантажений найрізноманітнішою інформацією і дуже неохоче переходить на сайти за посиланнями. Тому стає все важливішим, щоб команда, яка поширює контент, робила це грамотно і мала для цього усі потрібні знання».

   Слухачі дізналися, зокрема, про те, як аналізувати аудиторію, щоб визначати оптимальний для неї формат; про основні елементи стратегії медіа в соціальних мережах; про жанри, формати та принципи створення креативного контенту; про спосіб вимірювання своїх результатів та багато інших важливих речей. Окрему увагу приділила Олена Дуб створенню універсальних відео для соціальних мереж і таким популярним сьогодні «сторіс» ( від англійського story – повість, історія), які дехто із знавців уже навіть називає телебаченням майбутнього. І недарма сторіс-журналістика вже перетворюється в окрему підгалузь професії, а у ЗМІ Європи та США вводять окремі посади сторіс-редакторів.

   Було розглянуто нові корисні можливості відео у Facebook  – Business Suite, Audience Insights, Live Producer, Creator Studio . На прикладах показала тренерка, і як ефективно використовувати для залучення аудиторії у Facebook й Instagram такий популярний і потужний формат, як прямі ефіри. В цілому ж вона пояснила роботу дуже багатьох інструментів для просування у соціальних мережах та надала цілу низку корисних порад і лайфхаків щодо успішного SMM-менеджменту.

   Тренінг проводився в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

29.04.2021, 07:55
941 Переглядів