Ольга Омельянчук: «Треба навчитися продавати свою експертність»

25.09.2021, 20:15
798 Переглядів

 «Локальні медіа в умовах діджиталізації: новини, сторітелінг та монетизація» – такою була тема тренінгу, організованого Тернопільським прес-клубом для керівників  реформованих ЗМІ 9-ти областей. А провела його Ольга Омельянчук, менторка Агенції медійного росту «Або».

   Почали з сторітелінгу, який називають «королем контенту», і який для локальних ЗМІ поки що залишається малоосвоєним форматом. Ольга Омельянчук переконана, що маленькі медіа цілком здатні створювати великі і якісні історії для своїх читачів. Тож щедро поділилася з редакторами своїм чималим досвідом роботи у цьому жанрі. А також ознайомила з цілою низкою універсальних порад і рекомендацій.

   Наступний блок навчальної програми стосувався виробництва новин, зокрема, того, де їх «брати» локальним редакціям. «Ідеальні новини, які дають крутий трафік, це новини, які ви продукуєте самі, – сказала Ольга Омельянчук. – Тому, приміром, дуже важливо мати серед місцевого населення побільше постійних інформаторів, дописувачів і коментаторів. Але при цьому не забувайте про ретельну перевірку фактів і захист від того, що хтось  з них  може щось перекрутити чи дофантазувати.

Також треба створювати інформаційні приводи самим. В тому числі і від влади не чекати, щоб вона йшла до вас і подавала вам «свої» новини. Ви повинні самі йти до неї і запитувати про те, що цікавить ваших читачів. До речі, раджу усім, попри  завантаженість, запровадити в редакціях своєрідний «день запитів», і впродовж нього взяти собі за правило писати запити з актуальних питань та проблем в усі можливі структури. У відповідях на них ви знаходитиме багато корисної інформації для виробництва новин. І навіть у випадках, коли відповіді не дадуть, з цього теж можна буде робити якісні новини в контексті того, що ви самі знаєте про ту чи іншу проблему або ситуацію».

 Говорячи про монетизацію газет та сайтів, тренерка підняла тему, яка для багатьох присутніх була новою – продаж своєї експертності (знання ситуацій, місцевої проблематики, вміння створювати текстовий та фото- і відеоконтент тощо). «Всі є в чомусь знавцями, експертами, треба лише проаналізувати і визначитись, відтак навчитися цю експертність продавати», – зазначила Ольга Омельянчук. Також вона акцентувала увагу на важливості для кожного ЗМІ знання своєї аудиторії. «За результатами опитувань у нас, на жаль, добре знають свою аудиторію лише десь 12 відсотків засобів масової інформації. Але якщо ви не знаєте, кому саме продаєте свою продукцію, і нічого не знаєте про своїх покупців, то ви просто не можете успішно продавати», – сказала вона, відтак розповіла, як правильно визначати і досліджувати цю саму аудиторію.

   Вищезгадана тема була продовжена і в контексті того, як правильно поєднувати газету і сайт в умовах діяльності маленької місцевої редакції. Відомо, що це запитання хвилює багатьох редакторів-менеджерів, тому що їм складно знайти баланс і розвивати онлайн видання без шкоди друкованому. «Перш за все, для такого балансу знову ж таки потрібно добре знати аудиторію і вашої газети, і її сайту, – сказала Ольга Омельянчук. – Тоді ви будете розуміти, що, куди і в якому форматі краще подавати. Адже можна, приміром, оперативно поставити повідомлення про якесь нововведення на сайт, а в газеті дещо пізніше вже детально, з коментарями й оцінками експертів, «розжувати» про це для читачів пенсійного віку, якщо основними читачами газети є саме вони. Корисно також, вважаю, домовитись при потребі із самими собою і зменшити кількість полос. Бо 8 полос з якісним контентом однозначно краще, ніж 16 з посереднім».

   Тренінг проводився в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

25.09.2021, 08:15
798 Переглядів