Опитування редакторів висвітило болючі точки та «вузькі місця» у діяльності місцевих ЗМІ

30.07.2021, 13:46
412 Переглядів

Раніше ми розповідали  про тренінги з налагодження медіабізнесу, організовані Тернопільським прес-клубом для керівників реформованих районних газет десяти областей – Дніпропетровської, Житомирської, Запорізької, Київської, Одеської, Полтавської, Сумської, Харківської, Херсонської та Чернігівської. Медіатренер Сергій Чернявський, який їх проводив, узагальнив результати опитування їх учасників з актуальних питань діяльності редакцій. Далі – стисло про висновки.

   Однією з найбільших проблем, що турбує редакторів-директорів, залишається робота і позиція Укрпошти. Так на запитання, чи збільшилася в цьому році, порівняно з минулим, кількість скарг передплатників на доставку газет, понад 77 відсотків відповіли ствердно і ще 11,4%, що відповісти важко. Не зважаючи на зростання тарифів на передплату у 1 півріччі 2021-го, ситуація не змінилася. 91,7 відсотка опитуваних зазначили, що якість роботи відомства з доставки газет не покращилась. 97 відсотків не сподіваються на це і в перспективі, при тому , що в наступному році, у зв’язку з підвищенням мінімальної зарплати, Укрпошта збирається підвищити передплатні тарифи ще на 10-30 відсотків. При цьому поштове відомство хронічно затримує надходження коштів за передплату в редакції – майже 43% отримали їх з меншим чи більшим запізненням. Загалом роботу Укрпошти керівники місцевих ЗМІ оцінили в середньому на 3,86 бали за 10-бальною шкалою.

   Одне з запитань анкети стосувалося доходів, що їх отримують редакції від реклами. Так от, в порівнянні з минулим роком, в першому кварталі цього вони зменшилися у майже 60 відсотків редакцій, у 35,1 – залишились на колишньому рівні, і тільки 5,4% зазначили зростання. Не тішить і порівняння доходів від реклами в 2020-му з тотожним періодом позаминулого року – якщо не брати до уваги надходження від політичної реклами на місцевих виборах, то вони стали меншими майже у половини редакцій.

   Дуже актуальним залишається освоєння редакціями інтернет-простору. Результати опитування редакторів реформованих районом засвідчили, що близько 40 відсотків їхніх видань наразі навіть не мають своїх сайтів. А з-поміж тих, що мають, більш-менш прийнятно наповнюють їх новинні стрічки ( розміщуючи від 4 до 6 повідомлень щодоби) лише трохи більше половини. Значно більша кількість редакцій – понад 90 відсотків – мають створені групи у такій популярній соціальній мережі як Фейсбук. В цілому популярність соцмереж та месенджерів для представлення там друкованих видань визначилась так ( від більшої – до меншої): Facebook, Instagram, YouTube, Telegram, Viber, TikTok.

   І ще одним важливим питанням, яке досліджувалося в ході опитування, була структура  формування доходів місцевих видань. Як показали відповіді їхніх керівників, левову частку надходжень, як і раніше, становлять кошти від передплати –  51,75 %. Далі йдуть надходження від реклами в газеті – 38,22 %. І поки що зовсім несуттєвим залишається дохід від реклами на сайтах – всього 5,77 %.

   Результати опитування редакторів та зроблені з них висновки ляжуть в основу подальшої діяльності проекту щодо сприяння розвитку місцевих реформованих ЗМІ.

 

 

30.07.2021, 01:46
412 Переглядів